قطار پیشنهادها به سمت تل‌آویو/ کامرون هم به بایدن پیوست!


قطار پیشنهادها به سمت تل‌آویو/ کامرون هم به بایدن پیوست!

اقتصادنیوز: ساعاتی پس از اعلام خبر پیشنهادی جو بایدن درباره احداث بندری در غزه برای ارسال کمک به غزه، وزیر خارجه انگلیس هم عدم اجازه رژیم اشغالگر در ورود کمک ها به غزه را ناامید کننده خواند و توصیه هایی در این زمینه به اسرائیل ارائه کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس گفت: ما به ۵۰۰ کامیون در روز یا بیشتر برای ورود به غزه نیاز داریم. در پنج روز گذشته فقط ۱۲۳ کامیون وارد این باریکه شده است.

وی همچنین از رژیم صهیونیستی خواست تا گذرگاه‌های بیشتری را برای رسیدگی به این مساله باز کند.

گفته‌های کامرون پس از آن مطرح شد که آمریکا یک بندر موقت را برای انتقال کمک‌ها به نوار غزه در نظر گرفته است.

به نقل از شبکه خبری بی.بی.سی، سازمان ملل می‌گوید یک چهارم جمعیت غزه در آستانه قحطی هستند و کودکان به دلیل گرسنگی دارند می‌میرند. همچنین آمریکا به دیگر کشورها در ارسال کمک‌ها به وسیله چتر پیوسته است.

خبر مرتبط
نوشداری آمریکایی پس از مرگ سهراب‌!/ ابتکار عجیب بایدن برای غزه

اقتصادنیوز: اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد بندری در سواحل غزه که به یک آبراه برای رساندن کمک به نوار غزه متصل خواهد بود، نگرانی‌ها از کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین‌شان را افزایش داده است.

وزیر خارجه انگلیس همچنین گفت، کمبود ارسال کمک‌ها در صورتی درست می‌شود که اسرائیل گذرگاه‌های بیشتری را ایجاد کند و اگر به کارمندان بیشتر سازمان ملل اجازه ورود به نوار غزه را برای روند کمک رسانی بدهد.

این دیپلمات ارشد انگلیسی همچنین ادامه داد: ما این نکات را بارها و بارها بیان کرده‌ایم و وقتی به وضعیت وحشتناک انسانی در غزه فکر می‌کنید، بسیار ناامیدکننده است که این گام‌ها برداشته نشده است. انگلیس به ایالات متحده و سایر متحدان خود در ایجاد یک کریدور دریایی برای ارسال مستقیم کمک‌ها به غزه خواهد پیوست.

خبر مرتبط
خبر خوش انگلیس برای ارتش اوکراین

اقتصادنیوز : وزیر دفاع انگلیس در دیدار با رییس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که این کشور ۱۰ هزار پهپاد در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهد و برای این منظور ۳۲۵ میلیون دلار هزینه خواهد کرد.

مشارکت انگلیس در ایجاد کریدور دریایی شامل استقرار نیروهای انگلیسی نمی‌شود.

کامرون گفت: لندن در برنامه‌ریزی و نقشه‌برداری برای ایجاد چنین کریدوری شرکت کرده و اکنون با شرکای خود برای عملیاتی کردن کریدور کمک‌های دریایی ما از قبرس همکاری دارد.

به گفته کامرون، ایجاد چنین کریدور دریایی چندین ماه زمان می‌برد برای همین رژیم صهیونیستی باید قول دهد که بندر اشدود را باز کند تا کمک‌ها را بتوان از قبرس بار زد و به غزه برد.

وی در پاسخ به اینکه آیا انگلیس با توقف فروش سلاح به اسرائیل، این رژیم را مجبور می‌کند تا به غزه کمک رسانی شود، گفت: از نظر صدور مجوز صادرات، این بستگی به قضاوتی دارد که ما در مورد حقوق بشردوستانه بین‌المللی می‌کنیم و آن قضاوت در حال حاضر در حال انجام است.

گفته‌های وزیر خارجه انگلیس بازتاب گفته‌های جو بایدن، رئیس جمهور آمریکاست که گفته بود: اسرائیل هم باید از جانب خود کاری انجام دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان