پایگاه نظامی صهیونیست ها زیر حملات موشکی حزب الله/ 120هزار خانواده در غزه دچار قحطی هستند


پایگاه نظامی صهیونیست ها زیر حملات موشکی حزب الله/ 120هزار خانواده در غزه دچار قحطی  هستند

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز مناطق جنوبی شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه را به‌شدت بمباران کردند. صهیونیستها در یک جنایت ضدبشری دیگر، به فلسطینیانی که در میدان الکویت در شمال غزه منتظر...

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز مناطق جنوبی شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه را به‌شدت بمباران کردند.

صهیونیستها در یک جنایت ضدبشری دیگر، به فلسطینیانی که در میدان الکویت در شمال غزه منتظر رسیدن کمکهای بشردوستانه بودند، آتش گشودند که به شهید و زخمی شدن شماری از آنها منجر شد.

رژیم صهیونیستی، مناطقی در جنوب لبنان را هم هدف تجاوزات خود قرار داد که در یکی از این حملات، منازل مردم در شهرک خربه‌سلم در بنت‌جبیل بمباران و یکی از این ساختمانها با خاک یکسان شد که طی آن پنج نفر از جمله اعضای یک خانواده به شهادت رسیدند و 9 نفر دیگر زخمی شدند.

جهاد اسلامی فلسطین: حملات علیه اسرائیل در ماه رمضان ادامه می‌یابد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به حملات خود علیه رژیم صهیونیستی طی ماه مبارک رمضان ادامه خواهیم داد. این نتیجه جنایت‌های مداوم این رژیم علیه کودکان و زنان در غزه و مردم ما در کرانه باختری و اقداماتی است که رژیم اشغالگر می‌خواهد علیه فلسطینی‌هایی اتخاذ کند که قصد دارند طی ماه رمضان در مسجد الاقصی اعتکاف کنند و نماز بخوانند.

در این بیانیه آمده است: رژیم اشغالگر و حامیانش باید به خوبی خود را برای حوادثی که طی ماه مبارک رمضان در انتظارشان است، آماده کنند؛ ماهی که ماه قهرمانی‌ها و پیروزی‌ها است.

مقاومت فلسطین جمعه ظرف ۲ ساعت ۱۰ عملیات علیه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری انجام داد.

رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در شن‌های خان‌یونس غرق شده است

منابع رسانه‌ای صهیونیستی با اذعان به سخت بودن نبرد با رزمندگان مقاومت در شهر «خان‌یونس» در جنوب نوار غزه و درجازدن ارتش رژیم اشغالگر و خستگی تیپ‌های آن، خواستار توقف جنگ در این شهر شدند.

رسانه‌های عبری زبان فاش کرده‌اند که نبرد سخت خان‌یونس، تیپ‌های ارتش رژیم صهیونیستی را بدون دستیابی به هیچ پیشرفتی خسته کرده است و به همین دلیل خواستار پایان نبرد در این شهر شدند تا نظامیان خسته رژیم اشغالگر به خانه‌هایشان بازگردند.

«آلون بن دیوید» تحلیلگر امور نظامی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی، در این باره گفت: تیپ‌های «گفعاتی»، «کماندو» و «هفتم» ارتش از نبردهای سخت در خان‌یونس خسته شده‌اند، به‌طوری‌که در یک جنگ بسیار سخت در حال نبرد هستند و به هیچ نتیجه‌ای نیز دست نمی‌یابند.

بن دیوید تأیید کرد که سربازان این سه تیپ بسیار خسته هستند و مدت زیادی است که خانه‌های خود را ندیده‌اند و باید آنها را احیا کرد.

وی افزود: در ابتدای ماه ششم جنگ، به نظر می‌رسد که اسرائیل گیر افتاده است و هم در جنوب و هم در شمال در باتلاق فرورفته است و «یوآو گالانت» وزیر جنگ موفق به بیرون‌کشیدن ارتش از غرق‌شدن در شن‌های خان‌یونس نشد.

بن دیوید گفت: اکنون زمان اتمام نبرد در خان‌یونس است. ما در آنجا نیروها را خسته کردیم و به‌اندازه کافی تلاش کردیم. یحیی السنوار منتظر خواهد ماند و جایی نخواهد رفت.

پایگاه نظامی صهیونیست ها زیر حملات موشکی جدید حزب الله

حزب الله لبنان در ادامه حملات خود به مواضع رژیم صهیونیستی، امروز (یکشنبه) پایگاه نظامیان اسرائیل را در اراضی اشغالی «شبعا» و نیز منطقه «مرگلیوت» مورد حمله موشکی قرار داد.

به گزارش المیادین، حزب الله لبنان یک موشک به طرف منطقه «اصبع الجلیل» شلیک کرد که موشک مذکور در منطقه مرگلیوت فرود آمد.

در این حمله، همچنین یک هدف نظامی اشغالگران در اطراف پایگاه «هونین» مورد اصابت موشک های مقاومت لبنان قرار گرفت.

حزب الله لبنان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که پایگاه «رویسه القرن» در مزارع اشغالی شبعا را مورد حمله موشکی قرار داده است و موشک ها به طور مستقیم به اهداف تعیین شده اصابت کرده اند.

حزب الله در بیانیه دیگری از هدف قرار دادن پایگاه «رامیم» با سلاح مناسب خبر داد.

همچنین خبرگزاری «آناتولی» ترکیه گزارش داد که به دنبال این حمله، آژیر خطر در شهرک های صهیونیست نشین «کریات شمونه»، «مرگلیوت»، «المناره» و «مسکاف عام» شمال سرزمین های اشغالی به صدا در آمد.

به دنبال حملات موشکی حزب الله، هواپیماهای رژیم صهیونیستی اطراف روستای «رامیه» در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

رسانه های لبنانی در این باره اعلام کردند در این تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی، یک خودروی نظامی ارتش لبنان در حالی که به همراه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) در خارج از روستای «عیتا الشعب» در حال گشت زنی بود، هدف قرار گرفت.

کشتی آمریکایی برای ساخت یک اسکله در ساحل غزه راهی دریای مدیترانه شد

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) یکشنبه اعلام کرد که کشتی «ژنرال فرانک اس بسون» به منظور احداث یک اسکله موقت برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به غزه راهی شرق دریای مدیترانه شده است.

سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که «کمتر از ۳۶ ساعت پس از اعلام جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ارائه کمک‌های بشردوستانه به غزه از راه دریا کشتی بسون پایگاه «لانگلی اوستیس» در ایالت ویرجینیا را ترک کرده و در مسیر شرق دریای مدیترانه قرار گرفته است.

سنتکام افزود: بسون یک کشتی پشتیبانی لجستیکی است که تجهیزات احداث یک اسلکه موقت به منظور ارائه کمک‌های حیاتی بشردوستانه را حمل می‌کند.

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که ساخت این کریدور دریایی (اسکله موقت) احتمالا ۶۰ روز طول می‌کشد. به گفته آنها، این کریدور دریایی شامل یک بندر و اسکله موقت و شناور خواهد بود که می‌توان کمک‌های بشردوستانه را به آنجا ارسال و سپس از آنجا با کشتی با غزه منتقل کرد.

۱۲۰هزار خانواده در غزه دچار قحطی هستند

رییس دفتر اطلاع‌رسانی نوار غزه با بیان اینکه ۱۲۰ هزار خانواده در نوار غزه دچار قحطی هستند، تأکید کرد که ۸۰ درصد خانه‌های شمال نوار غزه غیرقابل سکونت شده‌ است.

به گزارش الجزیره، رئیس دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد که ۱۲۰ هزار خانواده در نوار غزه از قحطی واقعی رنج می‌برند.

«سلامه معروف» همچنین افزود که ۸۰ درصد از خانه‌های استان غزه و مناطق شمالی نوار غزه غیرقابل سکونت شده است.

معروف تصریح کرد: نوار غزه در حال تجربه جنگ اسرائیل با هدف گرسنه کردن ساکنان آن است. با تشدید تهدید قحطی در شمال نوار غزه، هر تلاشی می‌تواند به تأمین معیشت حداقلی مردم کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر با هدف پاکسازی نژادی ملت فلسطین از ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه جلوگیری می‌کند، ولی برای مقابله با این سیاست باید گذرگاه‌های نوار غزه باز شود و کمک‌هایی هوایی در این خصوص کفایت نمی‌کند.


پایگاه نظامی صهیونیست ها زیر حملات موشکی حزب الله/ 120هزار خانواده در غزه دچار قحطی  هستند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج