بازسازی اوکراین چقدر برای غرب تمام خواهد شد؟


بازسازی اوکراین چقدر برای غرب تمام خواهد شد؟

رسانه ها مبلغ مورد نیاز برای بازسازی اوکراین را مشخص کردند.

به گزارش اسپوتنیک، با استناد به داده های بانک سرمایه گذاری اروپا ممکن است بیش از یک تریلیون دلار برای بازسازی اوکراین مورد نیاز باشد.
به نوشته بلومیرگ، با وجود این واقعیت که وضعیت در خط مقدم هیچ ایده ای در مورد زمان پایان درگیری مسلحانه در اوکراین ارائه نمی دهد و "شکست های اوکراین روحیه کی یف را تیره می کند." شرکت‌های بیشتری حضور خود را در کشور افزایش می‌دهند و روی این امر حساب می‌کنند که پس از پایان مناقشه "فرصت‌های سرمایه‌گذاری عالی حداقل از زمان جنگ جهانی دوم" سربلند کنند و برای آن ها مفید باشد.
دولت‌ها، مدیران عامل و سرمایه‌گذاران مواضعی را اشغال کرده اند و در انتظار بهبود وضعیت هستند که بانک سرمایه‌گذاری اروپا تخمین می‌زند برای دستیابی به آن، به بیش از یک تریلیون دلار سرمایه دولتی و خصوصی نیاز است.
علاوه بر آن، با تعدیل تورم، این مبلغ پنج برابر بیشتر از بودجه اختصاص داده شده توسط ایالات متحده به عنوان بخشی از طرح مارشال (کمک مالی ایالات متحده به کشورهای اروپایی پس از جنگ جهانی دوم) است. با توجه به منابع مالی که باید آستین ها را برای بازسازی اوکراین بالا بزنند، شرکت های آمریکایی و اروپایی احتمالاً با ورود به این برنامه، سهم اصلی قراردادها را خواهند داشت.
هم اکنون، شرکت‌های ترکیه‌ای در حال بازسازی پل‌ها، جاده‌ها، تأمین ژنراتورهای برق و بیمارستان‌های سیار هستند، به این امید که زمانی که مبارزه برای قراردادهای بزرگ آغاز شود، از مزیت برخوردار شوند.
کنسرت آلمانی Rheinmetall AG در ماه فوریه 2024 اعلام کرد که قصد دارد یک شرکت در اوکراین برای تولید مهمات توپخانه کالیبر 155 میلی متر راه اندازی کند. سازنده مصالح ساختمانی فیکسیت از سال گذشته یک سایت تولید جدید در غرب اوکراین افتتاح کرده است و شرکت شیمیایی «بایر ای جی» سرمایه گذاری در تولید بذر را اعلام کرده است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس/ سر و وضع کتایون ریاحی را در خانه اش دیده اید!