هاوینگ بیت کوین / صعود بلندمدت قیمت بیت کوین ممکن است؟


هاوینگ بیت کوین / صعود بلندمدت قیمت بیت کوین ممکن است؟

با توجه به رکوردشکنی پیاپی قیمت بیت‌کوین، هاوینگ بیت کوین در سال 2024، می‌تواند تاثیر عمیقی بر تمامی بازارها بگذارد. تحلیل‌گران در این مورد چه می‌گویند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، به نظر می‌رسد که در رویداد هاوینگ بیت کوین 2024 تفاوت‌هایی با سال‌های گذشته به وجود بیاید. تحلیل‌گران بازار بیت کوین با در نظر گرفتن تغییر و تحولات اخیر، به دنبال کشف اجزای بعدی این زنجیره هستند.

گزارش‌ها نشان‌گر این مسئله است که هاوینگ بیت کوین امسال با سال‌های قبل متفاوت است. در این گزارش به محتوای این پیش‌بینی می‌پردازیم.

هاوینگ بیت کوین یعنی چه؟

هاوینگ بیت کوین رویدادی است که در آن پاداش استخراج نصف می‌شود. برخلاف ارزهای سنتی، عرضه بیت کوین به مرور زمان کاهش می‌یابد. این موضوع به تدریج ارزش بیت کوین را حفظ می‌کند. از طرفی با بالا رفتن تقاضای عمومی برای بیت کوین، چه بسا این ارزش بیشتر از پیش، افزایش یابد.

تاکنون سه بار نصف شدن بیت کوین اتفاق افتاده است:

  • نوامبر ۲۰۱۲: پاداش از ۵۰ بیت کوین به ۲۵ بیت کوین در هر بلاک کاهش یافت.
  • جولای ۲۰۱۶: پاداش از ۲۵ بیت کوین به ۱۲.۵ بیت کوین در هر بلاک کاهش یافت.
  • می ۲۰۲۰: پاداش از ۱۲.۵ بیت کوین به ۶.۲۵ بیت کوین در هر بلاک کاهش یافت.

هرچند که ذات بازارها غیرقابل‌پیش‌بینی بودن و پر از نوسانات ناگهانی است اما پیش‌بینی می‌شود که پس از هاوینگ بیت کوین در آوریل 2024، ارزش بیت کوین برای بلندمدت افزایش یابد.

هاوینگ بیت کوین تاثیر بسیاری مهمی در بازار بیت کوین می‌گذارد. به همین دلیل تحلیل‌گران و معامله‌گران این بازار، مدت‌ها است که خود را برای این رویداد آماده می‌کنند.

یک تحلیل‌گر بازار بیت کوین معتقد است که هاوینگ امسال، به دلیل عدم تعادل بین عرضه تقاضا، منجر به رشدی صعودی اما پرنوسان شود. اما پرسش اصلی در این نکته است که تفاوت هاوینگ بیت کوین در سال 2024 با سال‌های گذشت چیست؟

هاوینگ بیت کوین، امسال و سال‌های قبل

به لطف راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله یا (Etf) در سال‌های اخیر به نظر‌رسد هاوینگ 2024 نسبت به سال‌های گذشته نتیجه‌ی مطلوب‌تری خواهد داشت. تقاضای فزاینده در این صندوق‌ها می‌تواند نشان از یک افزایش قیمت پیوسته باشد.

بیت کوین به تازگی روند حیرت‌اگیزی را پیموده است. در هفته گذشته، بیت کوین رکود تاریخی خود را شکست. این رکورد عمر زیادی نداشت تا اینکه امروز بیت کوین قیمت 72000 دلار را لمس کرد. این حرکت صعودی بیت کوین روی همه‌چیز تاثیر گذاشت. شما می‌توانید تاثیر بیت کوین بر دیگر ارزهای دیجیتال را از اینجا بخوانید.

تقاضای روزانه صندوق‌های قابل معامله برای بیت کوین (حدود 2450 واحد) از عرضه روزانه (900 واحد) پیشی گرفته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این اختلاف بعد از هاوینگ بیت کوین در 2024 افزایش یابد.

جارن ملرود، یکی از تحلیل‌گران و استراتژیست‌های بازار بیت کوین در مصاحبه‌ای بیان کرد که عرضه‌کنندگان این صندوق‌ها روزانه ۲۴۵۰ بیت کوین خریداری می‌کنند، در حالی که تنها ۹۰۰ بیت کوین استخراج می‌شود. به عبارت دیگر، تقاضای ETF ها پنج برابر بیشتر از عرضه جدید بیت کوین پس از نصف شدن خواهد بود.

این عدم تعادل قابل‌توجه بین عرضه و تقاضا، همانطور که تحلیل‌گران پیش بینی کرده‌اند، می تواند باعث افزایش مداوم اما نوسانی قیمت بیت کوین در سال 2024 شود.

امروزه بازار بیت کوین به نسبت گذشته از امنیت بیشتری برخوردار است. به این رواج اسم بیت کوین در تمام این مدت کمک کرده است. بیت کوین یک سیستم انقلابی بود و تحولات متعددی از پس خود ایجاد کرد.

دقیقا چه زمانی هاوینگ بیت کوین اتفاق می‌افتد؟

نمی‌توان تاریخ یک رویداد هاوینگ بیت کوین را به طور قطعی مشخص کرد. زمان‌بندی این رویداد به طور نسبی اندازه گرفته می‌شود و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

به عنوان مثال گفته می‌شود که این زمان‌بندی بر اساس ارتفاع بلاک‌ها تعیین می‌شود. یعنی به ازای 210000 بلاک، رویداد هاوینگ رخ خواهد داد. می‌توان اینگونه تخمین زد که این رویداد، به طور حدودی هر 48 ماه یکبار اتفاق می‌افتد.

در رویداد هاوینگ 2024 چه اتفاقی می‌افتد؟

رویداد بعدی طبق پیش‌بینی‌ها در 20 آوریل 2024 رخ خواهد داد و طی این پروسه، پاداش استخراج، از 6.25 بیت کوین به 3.125 بیت کوین معادل 209400 دلار کاهش می‌یابد.

بررسی‌های تاریخی نشان می‌دهد که پس از هر رویداد هاوینگ قیمت بیت کوین رشد کرده است. این مسئله با توجه به حضور برجسته صندوق‌های قابل معامله دوچندان می‌‌شود.

اما همیشه به یاد داشته باشید که بازار نمی‌توان به هیچ قطعیتی تکیه کرد. این یک نکته‌ی اساسی است. بازار بیت کوین یا طلای دیجیتال، هزاران نفر را در خود غرق کرده است. اما کسانی توانسته‌اند از این بازار و نوساناتش جان سالم به در ببرند که به آن دانش دارند و با شناخت عمل می‌کنند.

هاوینگ با قیمت بیت کوین چه می‌کند؟

در این گزارش به عواملی اشاره شد که به واسطه رویداد هاوینگ، در قیمت بیت کوین می‌توانند تاثیرگذار باشند. از نقش صندوق‌های قابل معامله گرفته تا شرایط خاص زمان، همگی می‌توانند در قیمت بیت کوین تاثیرگذار باشند.

تحلیل‌های بسیار در این راستا انجام شده است. شما می‌توانید گزارشی که در عهمین راستا توسط تجارت‌نیوز منتشر شده است را از اینجا بخوانید. در این گزارش به پیش‌بینی جی‌پی‌مورگان از نرخ هش ریت بیت کوین پس از هاوینگ پرداخته‌ایم.

بررسی‌های تاریخی از قیمت بیت‌ کوین نشان می‌دهد که پس از هاوینگ بازار شاهد روند صعودی بوده است. نظرات متفاوتی در این مورد ارائه شده است. مثلا گفته شده است که این روند صعودی ممکن است که باثبات اما پر از نوسان خواهد بود.

بنابراین دوباره به این مسئله باید اشاره کنیم که ورود به هر بازاری نیازمند آگاهی از نوع معاملات و انفعالات جاری در آن است.

اخبار حوزه رمز ارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همانطور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ی کافی است. این گزارش توسط تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم، ارائه نمی‌دهد.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی