اپل در تدارک معرفی نسل جدید مک‌بوک پرو خود با تراشه M4 است


اپل در تدارک معرفی نسل جدید مک‌بوک پرو خود با تراشه M4 استتوسط امیرکیوان گوهری / اسفند ۲۲, ۱۴۰۲ / 2 دقیقه برای مطالعه در سال 2023 شرکت اپل از نسل جدید لپ‌تاپ مک‌بوک پرو خود با تراشه M3...

اپل در تدارک معرفی نسل جدید مک‌بوک پرو خود با تراشه M4 است
اپل در تدارک معرفی نسل جدید مک‌بوک پرو خود با تراشه M4 است
توسط / / 2 دقیقه برای مطالعه
اپل در تدارک معرفی نسل جدید مک‌بوک پرو خود با تراشه M4 است

در سال 2023 شرکت اپل از نسل جدید لپ‌تاپ مک‌بوک پرو خود با تراشه M3 رونمایی کرد و این تراشه اخیرا در مدل جدید مک‌بوک ایر نیز ظاهر شد. در عین‌حال غول کوپرتینویی سرگرم توسعه مک‌بوک پرو جدید با تراشه M4 است؛ پردازنده‌ای که البته هنوز به‌طور رسمی معرفی نشده است.

مارک گورمن؛ سردبیر خبرگزاری بلومبرگ طی گزارشی این خبر را اعلام کرد. به گفته وی، اپل فرآیند توسعه رسمی مک‌بوک پرو جدید با تراشه M4 را آغاز کرده است. در حال حاضر جزئیات مربوط به این محصول در هاله‌ای از ابهام قرار دارند؛ بنابراین مشخص نیست که مک‌بوک پرو جدید دقیقا چه زمانی معرفی خواهد شد.

آقای گورمن با انتشار پستی اعلام کرد: “من برای ارتقاء مک‌بوک پرو خود به مدل‌های مجهز به تراشه M2 یا M3 مکس دلیل خاصی ندیدم؛ اما احتمالا مک‌بوک پرو با تراشه M4 را خریداری خواهم کرد. اتفاقا مراحل توسعه رسمی این دستگاه آغاز شده است.”

مدل فعلی مک‌بوک پرو در اکتبر سال 2023 معرفی شد. این محصول نخستین دستگاه اپلی با تراشه M3 به‌شمار می‌رود. تراشه M3 همانند پردازنده A17 Pro موجود در سری آیفون 15 پرو با استفاده از فناوری 3 نانومتری تولید می‌شود. همچنین اپل در کنار معرفی تراشه M3 از مدل‌های قدرتمندتر این نیمه‌هادی با اسامی M3 پرو و M3 مکس برای نسخه‌های پیشرفته‌تر مک‌بوک پرو نیز رونمایی کرد.

اپل در تدارک معرفی نسل جدید مک‌بوک پرو خود با تراشه M4 است

در این میان علاوه بر مک‌بوک پرو، دستگاه‌های مک‌بوک ایر و آی‌مک نیز با تراشه M3 به‌روزرسانی شدند. با این‌حال دستگاه‌های مک مینی، مک استودیو و مک پرو هنوز به تراشه M3 ارتقاء پیدا نکرده‌اند. رونمایی اپل از نخستین کامپیوتر خود با تراشه M4 احتمالا حداقل یک سال دیگر زمان خواهد برد.

بر اساس شایعات تراشه M4 بر پایه پردازنده A18 اپل تولید خواهد شد. تراشه A18 نیز گزینه بومی آینده اپل برای سری آیفون 16 قلمداد می‌شود. انتظار می‌رود که هر دو تراشه مجهز به موتور عصبی با تعداد هسته‌های بیش‌تر برای انجام وظایف مرتبط با هوش مصنوعی در سیستم‌عامل‌های iOS 18 و macOS 15 باشند. در حال حاضر موتور عصبی تراشه A17 Pro قادر به پردازش حداکثر 35 تریلیون عملیات در هر ثانیه است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیائومی هم وارد عمل شد؛ تبلیغ گوشی جدید با تمسخر اپل [تماشا کنید]