نتانیاهو پیام تهدید دریافت کرد


 نتانیاهو پیام تهدید دریافت کرد

اقتصادنیوز : یک وزیر اسرائیلی نخست وزیر رژیم را تهدید و تأکید کرد تا زمانی که به ساکنان شمال کمک نشود در جلسات کابینه حضور نخواهد یافت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اسحاق واسرلوف، وزیر کابینه رژیم صهیونیستی در پیامی برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم گفت: عاقلانه نیست که کابینه به وعده‌های خود به ساکنان شمال اراضی اشغالی عمل نکند. تا زمانی که کابینه دستوری درباره کمک کردن به ساکنان شمال صادر نکند در نشست‌های کابینه و رأی‌گیری شرکت نمی‌کنم. من خواهان مداخله فوری برای اتخاذ تصمیمی درباره ساکنان شمال اسرائیل هستم.

خبر مرتبط
نتانیاهو کارشکنی کرد / مسئول پرونده اسرا در ارتش اسرائیل استعفا داد

اقتصادنیوز : رسانه‌های عبری‌زبان از استعفای نماینده ارتش اسرائیل در تیم مذاکره کننده این رژیم در پرونده اسرا خبر دادند.

وی در پیام خود نسبت به تهدید امنیتی روز افزون در شمال هشدار داد و گفت: از زمان نشستی که در آغاز سال میلادی برگزار و در آن به مقامات محلی در مرز با لبنان گفته شد که دستور کابینه ظرف ۱۰ روز صادر خواهد شد، هنوز هیچگونه اقدامی در این خصوص اتخاذ نشده است. غیر ممکن است که ساکنان شمال را رها کنیم و هیچگونه کمکی به آنها نکنیم. تعلل کابینه در صدور یک دستور مهم و فوری برای کمک به ساکنان شمال به شدت به آنها آسیب زده و آینده آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

روزنامه معاریو نیز به نقل از موشه داویدویچ، رئیس شورای منطقه‌ای «آشر» در الجلیل غربی گفت: توانایی اسرائیل برای بازدارندگی و عمل در حال حاضر به ویژه در سایه تهدیدی که در شمال و تمامی جبهه‌ها وجود دارد، در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد. قدرت بازدارندگی اسرائیل به صورت خطرناکی آسیب دیده است. تمام روسای محلی در مرزها از وزیر جنگ و کابینه جنگ می‌خواهند یک معادله را برای پاسخ به حزب‌الله ایجاد کنند. از حدود پنج ماه پیش ۷۰ هزار شهروند از منازلشان در شمال خارج شده‌اند بدون اینکه امیدی به بازگشت آنها وجود داشته باشد. ساکنانی نیز که هنوز از آنجا خارج نشده‌اند به فکر ترک منازلشان و عدم بازگشت هستند.

سایت روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: ظرف بیش از پنج ماه بخش‌های وسیعی از شمال اسرائیل به مناطق اشباح تبدیل شده است. بسیاری از مناطق در سایه تهدید موشک‌های ضد زره حزب‌الله تخلیه شده و بخش گردشگری نیز تقریبا از کار افتاده است.

این سایت به نقل از مالک یکی از قهوه‌خانه‌های شهرک قدیمی در صفد گفت: همه می‌ترسند چرا که از آینده خود خبر ندارند. آن‌ها در سایه حملات موشکی از منازلشان خارج نمی‌شوند.

نگرانی شهرک‌نشینان در شمال اراضی اشغالی به دلیل عملیات‌های حزب‌الله لبنان رو به افزایش است. ساکنان شمال اراضی اشغالی تأکید کرده‌اند هرگز به این مناطق باز نخواهند گشت.

شهرک‌نشینان می‌گویند هیچگونه ضمانت‌هایی وجود ندارد مبنی بر اینکه حزب‌الله نخواهد وارد جنگی شود یا اینکه موشک‌ها را به سمت شمال شلیک نکند.

عملیات مقاومت لبنان در مرز با اراضی اشغالی که در حمایت از مقاومت فلسطین در غزه صورت می‌گیرد منجر به دور کردن حدود ۱۰۰ هزار شهرک‌نشین شده و عدم کمک کابینه موجب خشم روسای محلی در شمال اراضی اشغالی شده است.

این روزنامه نوشت شهرک‌نشینانی که از شمال خارج شده‌اند از پنج ماه پیش منتظر جوابی از سوی مقامات صهیونیست هستند.

اخیرا رسانه‌های صهیونیست نیز گزارش دادند ناظران زن در ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به شکست‌های نظامی سربازان در مقابل مقاومت اسلامی لبنان هشدار داده‌اند. آنها شاهد تحرکات مشکوک در طول هفته‌ها و حضور چتربازان و خودروهای زرهی حزب‌الله لبنان بودند.

این ناظران به دلیل ترس از نفوذ حزب‌الله لبنان از خدمت نظامی در مرزهای شمالی می‌ترسند چرا که در صورت نفوذ حزب‌الله آنها باید فرار کرده و خودشان را در اتاق عملیات مخفی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت