انتقاد سفیر روسیه از درخواست جدید کاخ سفید / تخصیص بودجه به اوکراین، خطرناک است


 انتقاد سفیر روسیه از درخواست جدید کاخ سفید / تخصیص بودجه به اوکراین، خطرناک است

اقتصادنیوز : سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که درخواست کاخ سفید از کنگره این کشور برای تخصیص بودجه بیشتر به اوکراین، هم برای آمریکا و هم برای جهان مخرب است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، آناتولی آنتونوف، سفیر مسکو در واشنگتن، با انتقاد از درخواست اخیر جو بایدن، رییس جمهور آمریکا از کنگره این کشور برای تخصیص بودجه و تامین کمک بیشتر برای اوکراین، به تمام جهان ضربه وارد می‌کند.

آنتونوف تاکید کرد: ایده سرخوش‌کننده رسیدن به یک شبه‌پیروزی علیه فدراسیون روسیه و تلاش برای حفظ نظم جهانی بر پایه مقرراتی که تنها کشورهای غربی از آن سود می‌برند، به یک وسواس فکری برای روس‌هراسان بدل شده است.

خبر مرتبط
شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه / کاندیداها زیر ذره بین

اقتصادنیوز : شمارش معکوس برای رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه عدد ۲ را نشان می‌دهد؛ در این مقطع زمانی، بیش از هر زمان دیگری برنامه‌های نامزدهای این انتخابات در بوته نقد صاحب‌نظران این کشور قرار گرفته است؛ برخی از این برنامه‌ها از نگاه کارشناسان، عملیاتی و قابل تحقق و برخی دیگر با رویکرد عوام‌فریبانه و بدون پشتوانه مالی برای اجرا توصیف شده‌اند.

وی افزود: درخواست جدید کاخ سفید برای تخصیص بودجه بیشتر به اوکراین، بر این تفکرات مهر تایید می‌زند؛ بودجه‌ای که نه تنها سازنده نیست بلکه هم برای اقتصاد آمریکا و هم تمام جهان مخرب است.

دیپلمات ارشد روس همچنین با اشاره به بسته کمک نظامی جدید واشنگتن برای کی‌یف، تاکید کرد: اذعان به مداخله آمریکا در جنگ اوکراین آن هم در سطوح بالا، عواقب غیرقابل پیش‌بینی برای تمام جهان به همراه خواهد داشت.

آنتونوف تصریح کرد: کار به جایی رسیده است که مقامات عالیرتبه می‌گویند که کمک به اوکراین برای حمله به عمق کریمه، ضروری است؛ به عبارت دیگر، آمریکا در سطح بلندپایه به مشارکت غیررسمی در جنگ اذعان کرده است. با این حال، این مسیر خطرناکی است که ممکن است به غیرقابل‌پیش‌بینی‌ترین عواقب بینجامد که نه تنها برای امنیت آمریکا خطرناک است بلکه امنیت کل جهان را به خطر می‌اندازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان