وزیر ترامپ پیشنهاد خرید تیک تاک را داد


وزیر ترامپ پیشنهاد خرید تیک تاک را داد

وزیر خزانه داری دولت ترامپ از تشکیل یک گروه سرمایه گذار برای خرید تیک تاک خبر داد.

وزیر ترامپ پیشنهاد خرید تیک تاک را داد

به گزارش راهبرد معاصر، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری پیشین آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ و تهیه‌کننده هالیوود، گفت که در حال تشکیل یک گروه سرمایه‌گذار برای خرید تیک تاک است، اگرچه هیچ نشانه روشنی وجود ندارد که او واقعاً می‌تواند با مقامات تیک تاک و شرکت مادر بایت دنس برای خرید این برنامه محبوب معامله کند.

اظهارات منوچین یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که مجلس نمایندگان ایالات متحده لایحه‌ای را به سرعت تصویب کرد تا عملاً TikTok را ممنوع کند مگر اینکه بایت دنس مستقر در چین سهام مالکیت خود را بفروشد. این لایحه برای تصویب قطعی به امضای رئیس جمهور آمریکا و سنا نیاز دارد. در حالی که بایدن گفته است که این لایحه را امضا خواهد کرد و به قانون تبدیل خواهد شد.

منوچین در این خصوص گفت: من فکر می‌کنم این قانون باید تصویب شود و فکر می‌کنم تیک تاک باید فروخته شود. این یک تجارت عالی است و من گروهی را برای خرید تیک تاک تشکیل خواهم داد. وی افزود: «این باید در اختیار شرکت‌های آمریکایی باشد. هیچ راهی وجود ندارد که چینی‌ها اجازه دهند یک شرکت آمریکایی صاحب چنین چیزی در چین شود.»

منوچین یک سرمایه‌دار پرکار در سینما بود و تیتراژ فیلم‌های «مکس دیوانه: جاده خشم» و «تک‌تیرانداز آمریکایی» را برعهده داشت، پیش از اینکه در سال ۲۰۱۷ در دوران دولت ترامپ به عنوان وزیر خزانه‌داری تأیید شود.

نمایندگان تیک تاک تاکنون به این اظهارات واکنشی نشان نداده اند.

حتی اگر ایالات متحده قانونی را وضع کند که تیک تاک را مجبور به فروش کند یا غیرقانونی شود، به احتمال زیاد با چالش‌های قانونی روبرو خواهد شد./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!