سرنگونی 35 پهپاد اوکراینی بر فراز روسیه


سرنگونی 35 پهپاد اوکراینی بر فراز روسیه

طی یک شبانه روز، 35 پهپاد توسط پدافند هوایی روسیه بر فراز خاک روسیه خنثی شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز 17 مارس (یکشنبه) اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی وظیفه در شب گذشته 35 پهپاد اوکراینی را در مناطق مسکو، بلگورود، کالوگا، اوریول، روستوف، یاروسلاول، کورسک و قلمرو کراسنودار رهگیری و منهدم کردند.
در این پیام آمده است: "در طول شب گذشته و بامداد 17 مارس، تلاش‌های رژیم کی یف برای انجام حملات تروریستی با استفاده از پهپاد علیه اهدافی در قلمرو فدراسیون روسیه متوقف شد. 17 پهپاد در منطقه کراسنودار، چهار فروند در مناطق مسکو و یاروسلاول، سه فروند در منطقه بلگورود و کورسک، دو فروند در منطقه کالوگا و هر کدام یک فروند در مناطق اوریول و روستوف رهگیری و منهدم شدند.
پیش از این گزارش شده بود که کی یف تلاش کرد با کمک پهپاد به پالایشگاه نفت اسلاویانسک در کوبان حمله کند. آتش سوزی بر اثر سقوط پهپاد به سرعت خاموش شد. یکی از کارکنان این شرکت بر اثر سکته قلبی درگذشت.
علاوه بر این، چندین پهپاد در مناطق دامددوا، رامنسکی و استوپینسکی منطقه مسکو منهدم شدند. این جملات پهپادی تلفات جانی و تخریبی برجای نگذاشت.
گفتنی است، نیروهای مسلح اوکراین تقریباً روزانه مناطق روسیه را گلوله باران می کنند، حملات پهپادی و خرابکاری انجام می شود. شب گذشته نیز پهپادها به دو پالایشگاه نفت در منطقه سامارا حمله کردند. نیروهای پدافند هوایی حملات دشمن را دفع می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه