روسیه چه تدارکی برای اوکراین دیده است؟


روسیه چه تدارکی برای اوکراین دیده است؟

کمک های نظامی و مالی کشورهای غربی به اوکراین قادر به جلوگیری از پیشروی ارتش روسیه نیست.

به گزارش اسپوتنیک، دانیل دیویس، سرهنگ بازنشسته آمریکایی در گفتگویی با «هیل تی وی» گفت که کمک های نظامی و مالی کشورهای غربی به اوکراین قادر به جلوگیری از پیشروی ارتش روسیه نیست.
وی در ادامه گفت: "در طول هجده ماه جنگ، ما به همراه اتحادیه اروپا در مجموع 200 میلیارد دلار کمک مالی، هزاران خودروی زرهی و سایر تجهیزات نظامی را در اختیار کی یف گذاشتیمم. این ها هیچ کمکی نکردند. در حال حاضر، روسیه در حال پیشروی است و با جدیت تمام اوکراین را وادار به عقب نشینی به سمت غرب می کند. روس ها هر روز مناطق بیشتری را آزاد می کنند."
دیویس تاکید کرد که بسته کمکی جدید 300 میلیون دلاری آمریکا برای اوکراین، وضعیت را در جبهه به نفع نیروهای مسلح اوکراین تغییر نخواهد داد.
وی با بیان اینکه روسیه در جبهه از مزیت عظیمی برخوردار است، اضافه کرد: «ارتش این کشور دارای پهپادهای پیشرفته و قابلیت جنگ الکترونیک و همچنین حجم قابل توجهی پرتابه های توپخانه است. بنابراین چند تایی گلوله، موشک یا هر چیز دیگری حتی از نظر تاکتیکی هم تاثیری نخواهد داشت».
وزارت دفاع روسیه روز شنبه گزارش داد که ارتش اوکراین در نتیجه استفاده از سلاح های بسیار دقیق و پهپادهای تهاجمی توسط نیروهای روسی متحمل خسارات قابل توجهی شده است. این وزارتخانه همچنین خاطرنشان کرد که تنها در هفته گذشته، سامانه های شناسایی و حمله روسیه سه سامانه دفاع هوایی پاتریوت آمریکایی را منهدم کردند.
گفتنی است، فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو به دقت هرگونه اظهارات در مورد ضدحمله آتی را زیر نظر دارد و هنگام برنامه ریزی عملیات ویژه آنها را در نظر می گیرد.
در 24 فوریه، چین یک طرح 12 ماده ای برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اوکراین ارائه کرد. پیشنهادات اصلی پکن از سرگیری مذاکرات صلح و توقف درگیری ها بود. چین از طرفین خواست تا به حاکمیت همه کشورها با رعایت منشور سازمان ملل احترام بگذارند و ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارند.
همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد، وزارت امور خارجه آمریکا باید به این نکته توجه کند که سلاح های عرضه شده به اوکراین، سر از بازار سیاه و نه تنها در اروپا، بلکه در سایر قاره ها درآورده است.
گفتنی است، پیشتر، گرینوالد، روزنامه نگار آمریکایی که با ادوارد اسنودن افشاگر اطلاعاتی آمریکا همکاری می کرد، در پادکستی در توئیتر نوشت که تسلیحات، از جمله آنهایی که در دست نئونازی‌های اوکراینی است، از طریق بازار سیاه در سراسر اروپا و خاورمیانه پخش خواهد شد. مانند هر جنگ دیگر ایالات متحده، احتمالاً زمان نشان خواهد داد که ما علیه گروه‌هایی که به سلاح‌های "از دست رفته" خودمان در این درگیری مسلح شده‌اند، وارد جنگ خواهیم شد".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!