ارسال 35 هزار تن سلاح برای اسرائیل از زمان آغاز «طوفان الاقصی»


ارسال 35 هزار تن سلاح برای اسرائیل از زمان آغاز «طوفان الاقصی»

یک رسانه اسرائیلی فاش کرد که از زمان آغاز جنگ در فلسطین اشغالی، حدود ۳۵ هزار تن سلاح و مهمات -اکثرا از سوی آمریکا- برای اسرائیل ارسال شده است.

روزنامه اسرائیلی «اسرائیل هیوم»، امروز (دوشنبه)، فاش کرد که این ۳۵ هزار تن سلاح به وسیله ۳۰۰ هواپیما و حدود ۵۰ کشتی وارد اراضی اشغالی فلسطین شده است.

به گزارش فارس، براساس این گزارش، تنها مقادیر کمی از این تسلیحات از چند کشور دیگر وارد فلسطین شده و منبع اصلی سلاح‌ها آمریکا بوده و هست.

اسرائیل هیوم می‌نویسد محموله‌های تسلیحاتی و «حمایت‌های آشکار آمریکا، به ارتش اسرائیل اجازه جنگ در نوار غزه طی پنج ماه گذشته را داده و آمادگی ارتش برای جنگ در شمال با حزب‌الله لبنان را حفظ کرده است.»

این رسانه اسرائیلی همچنین اشاره می‌کند مقامات امنیتی این رژیم نگران احتمال کند شدن روند ارسال محموله‌های تسلیحاتی از آمریکا هستند.

اسرائیل هیوم به نقل از چند منبع اسرائیلی که اشاره‌ای نیز به نام آن‌ها نشده، در این باره می‌گوید: «از زمان آغاز جنگ، تعللی در ارسال محموله‌های تسلیحاتی وجود نداشته؛ اما طی روز‌های اخیر، نگرانی‌ها درباره ارسال سلاح همزمان با اختلافات شدید مقامات ارشد دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر [اسرائیل]بیشتر شده است.»

جنگ در فلسطین اشغالی از هفتم ماه اکتبر (پانزدهم مهرماه) آغاز شده و همچنان ادامه دارد. ارتش اسرائیل پیشتر رسما اعلام کرده بود که چند هزار تن بمب در حمله به نوار غزه کرده است.

به دنبال حملات اسرائیل به غزه، تاکنون بیش از ۳۱ هزار و ۷۰۰ شهروند فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که طبق اعلام وزارت بهداشت غزه اکثر آن‌ها زن و کودک بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403/ هر گه که یاد روی تو کردم جوان شدم