پاشینیان: روابط ویژه ایروان با ایران بسیار مهم است


پاشینیان: روابط ویژه ایروان با ایران بسیار مهم است

اقتصادنیوز: نخست وزیر ارمنستان در یک نشست خبری با دبیر کل ناتو اعلام کرد که روابط ویژه ایروان با ایران بسیار مهم است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در یک نشست خبری با دبیر کل ناتو اعلام کرد که روابط ویژه ایروان با ایران بسیار مهم است و همکاری با ناتو علیه کشورهای منطقه نیست.همچنین دبیرکل ناتو نیز تاکید کرد ثبات در منطقه ناآرام قفقاز برای امنیت یورو آتلانتیک مهم است.

تارنمای نیوز ارمنستان گزارش داد، پاشینیان امروز سه‌شنبه در جریان این نشست خبرب تاکید کرد: ایروان همچنان به سیاست منطقه ای شدن پایبند است. روابط ویژه ما با گرجستان و ایران بسیار مهم است و هیچ یک از همکاری‌های ما نمی‌تواند علیه منطقه خودمان باشد.

خبر مرتبط
ایران ریاست کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل را بر عهده گرفت

اقتصادنیوز: نماینده ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو، ریاست کنفرانس خلع سلاح را بر عهده گرفت.

وی در نشست خبری مشترک با ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، خاطر نشان کرد: ما علاقه مند به ادامه و توسعه گفتگوهای سیاسی موجود و گسترش مشارکت با ناتو و همچنین تک تک کشورهای عضو هستیم. ما امیدواریم که فرمت جدید همکاری ارمنستان و این پیمان، برنامه مشارکت به زودی تصویب شود.

وی ادامه دا: با توجه به تحولاتی که در منطقه ما رخ داده، تقویت و توسعه توان دفاعی برای ارمنستان بسیار مهم است.

استولتنبرگ نیز با توجه به تمایلات ارمنستان و جمهوری آدربایجان برای امضای یک توافق صلح بیان کرد: ایروان و باکو فرصتی برای دستیابی به صلحی پایدار دارند.

دبیر کل ناتو افزود: من از هر دو کشور می‌خواهم به توافقی دست یابند که راه را برای عادی سازی روابط و صلح پایدار برای مردمشان هموار می‌کند. ثبات در منطقه ناآرام قفقاز برای امنیت یورو آتلانتیک مهم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ وحید موسویان بنام متهم