مذاکره مهم در جده/ بن فرحان و بلینکن چه گفتند؟


مذاکره مهم در جده/ بن فرحان و بلینکن چه گفتند؟

اقتصادنیوز: منابع خبری اطلاع دادند: وزیران خارجه آمریکا و عربستان سعودی در جده درباره آخرین تحولات غزه خبر دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در جده با فیصل بن فرحان بن عبدالله وزیر خارجه عربستان سعودی دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار راه‌های تقویت روابط دوجانبه و همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف بررسی شد.

وزیران خارجه آمریکا و عربستان همچنین تحولات اوضاع در نوار غزه و شهر رفح را مورد بحث و بررسی قرار دادند و درباره اهمیت آتش بس فوری و همچنین انجام تمام تلاش‌ها برای اطمینان از ورود کمک‌های بشردوستانه فوری به این باریکه با یکدیگر رایزنی کردند.

از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بلینکن با همتای سعودی خود در مورد نیاز فوری به حفاظت از جان غیرنظامیان در غزه و افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه گفت وگو کرده است.

خبر مرتبط
آنتونی بلینکن به فلسطین اشغالی سفر می‌کند

اقتصادنیوز: وزارت خارجه آمریکا از سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه این کشور به سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

بر اساس این بیانیه، وزیر خارجه آمریکا بر تعهد واشنگتن به دستیابی به صلح پایدار از طریق ایجاد یک کشور فلسطینی با تضمین‌های امنیتی برای (رژیم) اسرائیل تاکید کرده است.

وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه وارد جده عربستان سعودی شد و قرار است روز پنجشنبه به مصر و روز جمعه به فلسطین اشغالی سفر کند.

خبر مرتبط
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پای سفره هفت سین+ عکس

اقتصادنیوز: تصویری از وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا پای سفره هفت سین به مناسبت فرا رسیدن سال 1403 هجری شمسی مشاهده کنید.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ برافراشته شدن پرچم فلسطین در دانشگاه هارواد