آموزش انتقال وجه کارت به کارت با گوشی ساده


آموزش انتقال وجه کارت به کارت با گوشی ساده

امروزه، به‌راحتی می‌توان با استفاده از اینترنت و اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند انتقال مبالغ مورد نظر را به حساب سایر افراد انجام داد، اما اگر اینترنت و گوشی هوشمند در دسترس نباشد، چه می‌توان کرد؟ خوشبختانه، سرویس‌هایی وجود دارند که امکان کارت به...

امروزه، به‌راحتی می‌توان با استفاده از اینترنت و اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند انتقال مبالغ مورد نظر را به حساب سایر افراد انجام داد، اما اگر اینترنت و گوشی هوشمند در دسترس نباشد، چه می‌توان کرد؟ خوشبختانه، سرویس‌هایی وجود دارند که امکان کارت به کارت با کد دستوری و انتقال وجه با گوشی های ساده را فراهم می‌کنند. در این مقاله با نحوه واریز پول با گوشی معمولی آشنا خواهیم شد.

فهرست مطالب این مقاله:

- مقدمه
- آموزش کارت به کارت با کد دستوری
- نحوه کارت به کارت با موبایل ساده با کد دستوری بانک سپه
- انتقال وجه با گوشی های ساده از طریق کد دستوری بانک ملت
- انتقال وجه با گوشی های ساده با کد دستوری بانک صادرات
- انتقال وجه کارت به کارت با موبایل دیگر بانک‌ها
- جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

مقدمه

انتقال وجه کارت به کارت از طریق گوشی یکی از ضروری‌ترین و در عین حال ساده‌ترین روش‌های پرداخت است که می‌تواند در زمان و انرژی شما به طور چشمگیری صرفه‌جویی کند. با پیشرفت تکنولوژی دیگر نیازی به حضور فیزیکی در بانک‌ها یا استفاده از دستگاه‌های خودپرداز برای انجام تراکنش‌های مالی نیست. امروزه، با استفاده از گوشی‌های هوشمند یا اینترنت بانک به‌راحتی می‌توان مبالغ مورد نظر را به حساب افراد دیگر انتقال داد.

با‌این‌حال، ممکن است زمانی در موقعیت خاصی قرار بگیرید که به اینترنت دسترسی نداشته باشید یا نتوانید اپلیکیشن‌های بانکی را اجرا کنید. ممکن است بسته اینترنت شما تمام شده باشد یا در موقعیت شما اتصال اینترنت برقرار نشود. حتی ممکن است برخی افراد به ‌هر دلیلی استفاده از گوشی‌های دکمه‌ای را به مدل‌های هوشمند ترجیح دهند. اما اگر در چنین شرایطی نیاز به کارت به کارت بدون اپلیکیشن پیدا کنید و بخواهید واریز پول با گوشی معمولی انجام دهید، چه باید کرد؟

اگرچه گسترش چشمگیر استفاده از گوشی‌های هوشمند و بهبود کیفیت اینترنت باعث کاهش خدمات کارت به کارت با کد دستوری در بین بانک‌های کشورمان شده است، همچنان برخی از بانک‌ها این امکان را برای مشتریان حفظ کرده‌اند. باوجود اینکه امنیت انتقال وجه با کد دستوری درمقایسه‌با روش‌های جدیدتر پایین‌تر است، هنوز هم امکان کارت به کارت پول با کد دستوری وجود دارد.

در این مقاله قصد داریم روش واریز پول با گوشی معمولی و کارت به کارت بدون اینترنت را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

آموزش انتقال وجه کارت به کارت با گوشی ساده

آموزش کارت به کارت با کد دستوری

کارت به کارت با کد ussd یکی از اولین روش‌های انتقال وجه با گوشی های ساده و بدون نیاز به استفاده از دستگاه خودپرداز و اینترنت بانک بود. این سرویس که کاربران را از مراجعه به شعبه‌های بانک بی‌نیاز می‌کرد، در مدت‌زمان کوتاهی محبوبیت زیادی پیدا کرد و انتقال پول با کد دستوری بسیار رایج شد. اما با گسترش گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های پرداخت امکان انتقال وجه ساده‌تر و امن‌تر فراهم شد و به‌همین‌دلیل، بسیاری از سرویس‌های کارت به کارت بدون اپلیکیشن جمع‌آوری شدند.

در زمان تألیف این مقاله، تنها بانک سپه امکان کارت به کارت با گوشی ساده با کد دستوری را برای مشتریان خود حفظ کرده‌ است. این بانک با کد دستوری خود امکان انتقال وجه با موبایل ساده و‌ انتقال پول بدون اپلیکیشن را دارد. همچنین، بانک صادرات و ملت امکان انتقال وجه با گوشی ساده را به حساب‌های مختلف دارنده حساب دارند. در ادامه، روش کارت به کارت با کد دستوری این بانک‌ها‌ را به شما آموزش می‌دهیم.

آموزش انتقال وجه کارت به کارت با گوشی ساده

نحوه کارت به کارت با موبایل ساده با کد دستوری بانک سپه

اگر جزو مشتریان بانک سپه باشید، می‌توانید واریز پول با گوشی معمولی را ازطریق کارت به کارت با کد دستوری این بانک انجام دهید. با استفاده از این سرویس می‌توانید از کارت‌های بانکی متعلق به بانک سپه به سایر کارت‌های بانکی انتقال وجه انجام دهید. این سرویس امکان واریز پول با گوشی معمولی و کارت به کارت بدون اپلیکیشن را فراهم می‌کند.

کد دستوری انتقال وجه بانک سپه *765# است که با شماره‌گیری آن خدمات مختلف بانکی از جمله، ریختن پول به حساب با گوشی ساده و کارت‌به‌کارت در دسترس شما خواهد بود. در ادامه آموزش انتقال وجه بدون اپلیکیشن ازطریق کد دستوری بانک سپه ارائه می‌شود. توجه داشته باشید که انتقال پول با گوشی های معمولی با کد دستوری بانک سپه فقط مختص مشتریان این بانک است.

  • ابتدا با استفاده از گوشی خود شماره *765# را شماره‌گیری کرده و دکمه تماس را فشار دهید.

آموزش انتقال وجه کارت به کارت با گوشی ساده

  • پس از بازشدن سرویس، شماره 6 را ارسال کنید.
  • در مرحله بعد، شماره کارت مقصد یا همان کارتی که قصد دارید انتقال وجه با گوشی های ساده به آن انجام شود را وارد کنید.
  • سپس، مبلغ مورد نظر خود را به ریال وارد و ارسال کنید.
  • شماره کارت خود در بانک سپه را انتخاب کنید.
  • یکی از گزینه‌های مربوط به رمز پویا را انتخاب کنید.
    • در صورتی که شماره 1 را بزنید، رمز پویا به‌صورت پیامکی برای شما ارسال می‌شود. برای تأیید کارت به کارت با کد دستوری باید پس از شماره‌گیری کد دستوری *765*100# رمز را در آن وارد کنید.
    • در صورتی که رمز دوم را قبلاً از طریق دیگری دریافت کرده‌اید، شماره 2 را وارد کرده و سپس، رمز دوم خود را ارسال کنید.
  • در مرحله بعدی، کد CVV2 از شما خواسته می‌شود. این یک کد سه یا چهار رقمی است که روی کارت بانکی نوشته شده است.
  • سپس، باید تاریخ انقضای کارت بانکی خود را از چپ به است به‌همراه صفرهای آن وارد کنید.
  • اکنون، در صورتی که تراکنش تأیید شود، مراحل انتقال وجه بدون اپلیکیشن به اتمام رسیده و پول واریز می‌شود.

آموزش انتقال وجه کارت به کارت با گوشی ساده

انتقال وجه با گوشی های ساده ازطریق کد دستوری بانک ملت

بانک ملت جزء بانک‌هایی است که انتقال وجه با گوشی های ساده را به‌حساب‌های اشخاص در این بانک ممکن کرده است. با استفاده از کد دستوری این بانک و بهره‌گیری از سرویس حواله می‌توان همچون کارت به کارت بدون اپلیکیشن به حساب‌های بانک ملت پول انتقال داد.

در ادامه با نحوه واریز پول به شماره حساب با گوشی ساده در بانک ملت آشنا می‌شویم:

  • ابتدا کد *712# را شماره‌گیری کرده و دکمه تماس را بزنید.

آموزش انتقال وجه کارت به کارت با گوشی ساده

  • با واردکردن شماره 1 وارد خدمات بانک ملت شوید.
  • گزینه سایر خدمات را با واردکردن عدد 6 انتخاب کنید.
  • با ورود عدد 1 گزینه حواله را انتخاب کنید.
  • اگر می‌خواهید واریز پول با گوشی معمولی به حساب خودتان انجام شود، عدد 1 را وارد کنید، ولی اگر قصد دارید مبلغ را به حساب شخص دیگری در بانک ملت واریز کنید، عدد 2 را ارسال کنید.
  • اکنون شماره حساب مبدأ یا شماره حسابی که می‌خواهید پول از آن برداشت شود را وارد کنید.
  • سپس، مبلغ مورد نظر برای انتقال را به ریال وارد کنید.
  • اکنون باید شماره حساب مقصد یا شماره حسابی که واریز پول با گوشی معمولی به آن انجام می‌شود را وارد کنید.
  • پس از تأیید، باید رمز عبور را وارد کنید. رمز عبور انتقال وجه، همان رمز تلفن‌بانک است. اگر تلفن‌بانک ندارید، می‌توانید با مراجعه به شعب بانک ملت آن را فعال و رمز عبور را دریافت کنید.
  • پس از ورود رمز، حواله انتقال وجه صادر می‌شود.

آموزش انتقال وجه کارت به کارت با گوشی ساده

انتقال وجه با گوشی های ساده با کد دستوری بانک صادرات

بانک صادرات یکی دیگر از بانک‌هایی است که امکان واریز پول با گوشی معمولی را به حساب‌های دارنده حساب دارد. با استفاده از این سرویس می‌توانید با کارت خود به‌ انتقال وجه در حساب‌های خودتان در بانک صادرات بپردازید.

کد کارت به کارت با گوشی ساده بانک صادرات *719# بوده و نحوه واریز پول به شماره حساب با گوشی در بانک صادرات به شکل زیر است:

  • ابتدا کد *719# را شماره‌گیری کرده و دکمه تماس را فشار دهید.

آموزش انتقال وجه کارت به کارت با گوشی ساده

  • گزینه مربوط به خدمات بانکی را با واردکردن عدد 1 انتخاب کنید.
  • گزینه انتقال را با شماره‌گیری عدد 3 انتخاب کنید.
  • رمز دوم کارت خود را وارد و ارسال کنید.
  • شماره حساب مبدأ یا حسابی که می‌خواهید پول از آن برداشت را انتخاب کنید.
  • اکنون در صورتی که حساب دیگری در بانک صادرات داشته باشید، باید آن را برای واریز پول با گوشی معمولی انتخاب کرده و مراحل را دنبال کنید.

انتقال وجه کارت به کارت با موبایل دیگر بانک‌ها

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، بسیاری از بانک‌ها و سرویس‌های پرداخت قابلیت کارت به کارت بدون اپلیکیشن را به‌دلیل امنیت پایین‌تر درمقایسه‌با اپلیکیشن‌ها حذف کرده‌اند. بنابراین، درحال‌حاضر، تنها مشتریان بانک سپه امکان کارت به کارت با کد دستوری را دارند. همچنین، مشتریان بانک ملت و صادرات نیز می‌توانند انتقال وجه با گوشی های ساده را به حساب‌های خود در این بانک‌ها انجام دهند.

جمع‌بندی

در این مقاله با آموزش کارت به کارت بدون اپلیکیشن همراه شما بودیم و کد کارت به کارت بدون اینترنت بانک‌ها را به شما معرفی کردیم. علی‌رغم اینکه اپلیکیشن‌های پرداخت در گوشی‌های هوشمند گسترش زیادی یافته‌اند، هنوز هم ممکن است برخی افراد به کارت به کارت با گوشی ساده و واریز پول با گوشی معمولی نیاز پیدا کنند.

خوشبختانه، بانک سپه امکان کارت به کارت با گوشی ساده نوکیا را دارد که در این مقاله آموزش کارت به کارت با موبایل را از طریق کد دستوری این بانک به شما ارائه کردیم. بااین‌حال، بسیاری از بانک‌های کشور این قابلیت را به‌دلیل امنیت پایین کنار گذاشته‌اند. بنابراین، درحال‌حاضر، کارت به کارت بانک ملی با کد دستوری و کارت به کارت با گوشی ساده بانک ملی و سایر بانک‌ها در دسترس نیست.

باابن‌حال، اگر جزو مشتریان بانک‌های ملت و صادرات باشید، می‌توانید با کد دستوری آن‌ها انتقال وجه با گوشی های ساده را به‌ حساب‌های خود در این بانک‌ها انجام دهید.

پرسش‌های متداول

آیا انتقال وجه با گوشی های معمولی امکان پذیر است؟

درحال‌حاضر، با استفاده از کد دستوری بانک سپه می‌توان خدمت کارت به کارت را دریافت کرد. همچنین، بانک صادرات و ملت نیز امکان انتقال وجه با گوشی ساده به حساب‌های مختلف خود را دارند.

بهترین روش کارت به کارت با گوشی ساده چیست؟

در صورتی که امکان استفاده از سایر روش‌ها را ندارید، می‌توانید در بانک سپه افتتاح حساب کرده و با استفاده از کد دستوری این بانک خدمت کارت به کارت را دریافت کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها