روسیه دیپلمات این کشور را اخراج کرد


روسیه دیپلمات این کشور را اخراج کرد

روسیه جمعه یکی از کارکنان سفارت مولداوی را عنصر نامطلوب اعلام و حکم اخراج وی را صادر کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت خارجه روسیه روز جمعه سفیر مولداوی را احضار و یکی از کارکنان سفارتخانه ی این کشور در مسکو را اخراج کرد.

مولداوی اخیرا یک دیپلمات روس را در واکنش به بازگشایی مراکز رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری روسیه در منطقه ترانس‌نیستریا عنصر نامطلوب خواند و وی را اخراج کرد.

خبر مرتبط
کاردینال خاکستری‌پوش / این زن چگونه ناجی روسیه شد؟

اقتصادنیوز: الویرا ساخیپزا دوونا نابیولینا که با سرمایه‌گذاری مادربزرگش و در مقطع تحصیلات تکمیلی با ‌«نقد نظریه اقتصادی غرب» با نظام سرمایه‌داری آشنا شد، هم اکنون رئیس کل بانک مرکزی روسیه است. او پیش از سال 2013، به مدت 5 سال وزیر اقتصاد این کشور بود. این مطلب روایتی است از زندگی او که به عنوان ناجی سرزمین تزار شناخته می شود.

وزارت خارجه مولداوی نسبت به این اقدام روسیه ابراز تاسف کرد و گفت که مقام‌های مولداوی «تمام اقدامات لازم» را برای جلوگیری در امور داخلی این کشور اتخاذ خواهند کرد.

وزارت خارجه روسیه جمعه با احضار سفیر مولداوی نسبت به اخراج دیپلمات خود از کیشیناو و جلوگیری از حضور نماینده روس در کنفرانس منطقه اروپا که توسط سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) برگزار خواهد شد، اعتراض کرد.

قرار است این کنفرانس ماه آینده میلادی در مولداوی برگزار شود اما این کشور با ورود هیات روس موافقت نکرده است.

یکی از مهمترین مسائل اختلافی میان مولداوی و روسیه، منطقه ترانس‌نیستریاست که از لحاظ مالی به مسکو وابسته است.

منطقه ترانس‌نیستریا در مولداوی و در مرز اوکراین واقع شده است. ترانس‌نیستریا که ۶۰ درصد ساکنان آن روس و اوکراینی هستند، در سال‌های پایانی اتحاد جماهیر شوروی شوروی از بیم اینکه مولداوی در پی اعتراضات ملی‌گرایانه به رومانی بپیوندد، به دنبال جدایی از مولداوی بود. ترانس‌نیستریا در سال ۱۹۹۲ اعلام استقلال کرد اما هیچ کشوری استقلال آن را نپذیرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس و متن روز روانشناس و مشاور | بیش از 30 عکس و متن تبریک روز روانشناس