موظفیم وسایل آسایش و آرامش و امنیت مردم را مهیا گردانیم / کارگزاران نظام مدیون مردم هستند


موظفیم وسایل آسایش و آرامش و امنیت مردم را مهیا گردانیم / کارگزاران نظام مدیون مردم هستند

به گزارش رکنا از مرکز رسانه قوه قضائیه، همزمان با نوزدهمین شب از ماه رمضان ، مراسم شب قدر در حرم مطهر امام خمینی (ره) با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی...

به گزارش رکنا از مرکز رسانه قوه قضائیه، همزمان با نوزدهمین شب از ماه رمضان ، مراسم شب قدر در حرم مطهر امام خمینی (ره) با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، ماه رحمت واسعه الهی، استغفار و توبه، قرب به پروردگار متعال، مواسات با مردم، تقوا پیشه کردن، تسلط بر هوای نفس، مبارزه با ظالم، یاری کردن مظلوم، خالی کردن دل از غیر خدا و همه رذائل و پر کردن آن از فضائل و ارزش‌های الهی است؛ قلب ماه مبارک رمضان نیز «شب قدر» است.

رئیس عدلیه بیان داشت: روزه گرفتن بر ما و پیشینیان ما واجب شد تا تقوای الهی را پیشه کنیم، دل‌های‌مان را از کینه، حقد و سایر زشتی‌ها بزداییم، رنگ خدایی به خود بگیریم، با یکدیگر صاف و صادق و همدل باشیم و با وجود اختلاف سلیقه‌ها و فکرها، یک زندگی مسالمت‌آمیز و توأم با آرامش، صفا و صداقت را در کنار همدیگر داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه، با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران، بر پایه تعالیم الهی پایه‌گذاری شده و امور را با مشارکت، حضور و اعتماد مردم به پیش می‌برد، گفت: ما در ماه مبارک رمضان با خدای خود عهد می‌بندیم که خون شهدا را پاس بداریم و از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که امام خمینی (ره) آن را بنا نهادند و رهبر معظم انقلاب آن را هدایت و رهبری می‌کنند، حفاظت و حراست کنیم؛ ما در ماه مبارک رمضان از خداوند متعال مسألت می‌کنیم که ما را از ولایت جدا نکند و به ما توان دهد که در این مسیر ثابت‌قدم بمانیم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه همه افعال و اَعمال حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام از جمله سیاست‌، جهاد، رفتار با مردم و حکمرانی آن امام والامقام، همراه با رعایت اخلاق اسلامی و حُسن خلق بود، گفت: امام علی علیه‌السلام در مقابل دشمنان خود نیز اخلاق اسلامی را رعایت می‌کرد و امروز رعایت اخلاق اسلامی و حُسن خلق برای همه ما به خصوص کارگزاران نظام، لازم و بلکه الزم است.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: امروز دشمنان و شیاطین برای ایجاد تفرقه، بدبینی، ناامیدی و یاس در میان مردم در حال تلاش هستند و در این شرایط ما باید بدانیم که رعایت اخلاق اسلامی و حُسن خلق، خنثی‌کننده این حربه‌ها و توطئه‌های دشمنان و شیاطین است.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه امروز شیاطین برای ایجاد تفرقه، اذهان را مشغول می‌کنند و روز به روز بر ذهنیت‌های منفی می‌دمند، گفت: در ماه مبارک رمضان نه تنها باید از مبطلات روزه پرهیز کنیم بلکه باید تمام اعضا و جوارح ما نیز روزه باشند و به ویژه زبان و گوش ما نیز روزه باشد و از سخنان لغو و شایعه‌پراکنی‌ها و تهمت‌زنی‌ها و توطئه‌چینی‌ها اجتناب و احتراز کنیم.

رئیس قوه قضائیه در ادامه اظهار داشت: ما کارگزاران نظام مدیون مردم هستیم؛ مردمی که ۴۵ سال است برای اسلام در همه صحنه‌ها حاضر هستند؛ امروز باید حکمرانی خوبی را برای این مردم عرضه داریم و تلاش کنیم که دنیا و آخرت آنها را عزتمندانه تأمین کنیم؛ ما موظفیم وسایل آسایش و آرامش و امنیت مردم را مهیا گردانیم؛ ما نسبت به معیشت مردم مسئول هستیم؛ امروز برخی از مردم در فشار و تنگنا هستند؛ این مردم، بحق انتظار دارند ظلم و فساد و تبعیض نباشد.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: از همه مسئول‌تر خود من هستم؛ اگر هر مقدار کوتاهی کردم و نتوانستم حق شما مردم را استیفا کنم و حق مظلومین را از ظالمین بگیرم،در این شب عزیز در پیشگاه خداوند و شما مردم، عذرخواه هستم.

رئیس عدلیه در ادامه با اشاره به اهمیت تحکیم هر چه بیشتر اتحاد و انسجام اسلامی و ملی، بیان داشت: نمی‌توان با تنگ نظری رفتار کرد؛ نمی‌شود کسی بخواهد فقط سلیقه خود را حاکم کند؛ اگر سیاست با بد اخلاقی توأم شد آنجاست که خودخواهی‌ها پیش می‌آید و قدرت‌طلبی به هر قیمتی پیش می‌آید؛ ما نیامده‌ایم که به یک کرسی و مقام برسیم و دیگران را تضعیف کنیم؛ کسی نباید چنین تصوری داشته باشد که هرچه فکر می‌کند درست است. باید اتحاد و انسجام خود را حفظ و تقویت کنیم و اجازه ندهیم شیاطین و جواسیس در صفوف ما رخنه کنند؛ این امر مستلزم سعه‌صدر و همدلی و صبر در برابر مشکلات است.


موظفیم وسایل آسایش و آرامش و امنیت مردم را مهیا گردانیم / کارگزاران نظام مدیون مردم هستند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این فیلم حامد آهنگی کل ایران را درنوردید ! / ببینید شاهکار حامد آهنگی را !