هیوندای با مدل‌های آفرود XRT به نبرد با تویوتا TRD خواهد پرداخت


هیوندای با مدل‌های آفرود XRT به نبرد با تویوتا TRD خواهد پرداخت

هیوندای با عرضهٔ مدل‌های XRT بیشتر قصد رقابت با محصولات TRD تویوتا را دارد. کره‌ای‌ها قصد دارند همان مسیر مدل‌های N را با XRT هم طی کنند. در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۲۴ هیوندای فیس‌لیفت دو محصول خود یعنی توسان و سانتا کروز را رونمایی کرد....

هیوندای با عرضهٔ مدل‌های XRT بیشتر قصد رقابت با محصولات TRD تویوتا را دارد. کره‌ای‌ها قصد دارند همان مسیر مدل‌های N را با XRT هم طی کنند.

هیوندای با مدل‌های آفرود XRT به نبرد با تویوتا TRD خواهد پرداخت

در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۲۴ هیوندای فیس‌لیفت دو محصول خود یعنی توسان و سانتا کروز را رونمایی کرد. این شرکت برای هردو خودروی مذکور نسخهٔ آفرودی XRT را ارائه کرده است اما به گفتهٔ «برد آرنولد» مدیر ارشد طراحی بیرونی هیوندای، مدل‌های آفرودی بیشتری از این برند کره‌ای در راه است:

XRT در حال تبدیل شدن به خانوادهٔ بزرگ‌تری برای ما است. ما دیدیم که N برای برندمان چه کرد و چطور فقط به دلیل عرضهٔ مدل‌های N و N Line نظر مردم به برند هیوندای جلب شد. ما می‌خواهیم همین اتفاق برای XRT هم رخ دهد.

هیوندای با مدل‌های آفرود XRT به نبرد با تویوتا TRD خواهد پرداخت

ساده‌ترین راه برای آفرودی کردن خودروها افزودن چند سانتی‌متر به ارتفاع و اضافه کردن روکش‌های پلاستیکی است اما به گفتهٔ آرنولد، این کار همیشه از لحاظ ایمنی منطقی نخواهد بود:

این اقدامات گاهی اوقات می‌تواند ناامیدکننده باشد. ما باید به ایمنی خودروها توجه داشته باشیم. ما تلاش می‌کنیم تا خریداران بتوانند خودروی خود را کنترل کنند. به مدل‌های XRT که قبل از سانتا کروز عرضه کردیم توجه کنید. ما قبلاً قلاب‌های بکسل را ارائه نکرده بودیم و به‌تازگی شروع به استفاده از لاستیک‌های آل‌ترین کرده‌ایم. این‌ها گام‌های کوچکی هستند و ما می‌خواهیم نهایتاً در این بخش توانایی رقابت بیشتری داشته باشیم. من فکر می‌کنم ما فرصت‌های زیادی برای بهبود داریم زیرا مشتریانمان هیوندای را به‌عنوان برندی می‌بینند که قابلیت تجهیز به لوازم جانبی را دارد و می‌توان با آن به آفرود رفت. با XRT فرصت‌های زیادی برای تغییر وجههٔ برند وجود دارد، مثل کاری که با N انجام دادیم.

هیوندای با مدل‌های آفرود XRT به نبرد با تویوتا TRD خواهد پرداخت

بااین‌حال، هیوندای برای اینکه بتواند خریداران آفرود از زیربرند TRD تویوتا را به سمت خود بکشاند راه زیادی در پیش دارد زیرا سازندهٔ ژاپنی خودروهای شاسی مستقلی را ارائه می‌کند که توانایی‌های آفرود بیشتری نسبت به خودرویی مثل سانتا کروز دارند. بااین‌حال، برند کره‌ای به‌وضوح در مسیر درستی حرکت می‌کند. البته هیوندای برای مغلوب کردن غولی مثل تویوتا به چیزی بیش از خودروهای توانمند نیاز دارد. محصولات این شرکت باید طراحی چشمگیری داشته باشند و نظر مردم را جلب کنند. نسل جدید سانتافه که اخیراً به بازار آمده مثالی عالی برای این موضوع محسوب می‌شود زیرا کره‌ای‌ها در این خودرو بجای طراحی معمول کراس‌اوورها سراغ ظاهر جعبه‌ای شکل مشابه لندروور دیفندر رفته‌اند.

هیوندای با مدل‌های آفرود XRT به نبرد با تویوتا TRD خواهد پرداخت

آرنولد دراین‌باره گفته است:

ما بازخوردهای مثبت زیادی نسبت به ظاهر جعبه‌ای شکل سانتافه دریافت کرده‌ایم. این شکل ظاهری را دپارتمان طراحی داخلی ما آغاز کرد. آن‌ها در حال بررسی این فرم جعبه‌ای بودند زیرا کابین بسیار کارآمدی را ایجاد می‌کرد. کار ابتدا با طراحی قسمت عقب شروع شد تا بزرگ‌ترین صندوق باری که می‌توانستیم را ایجاد کنیم. سپس این طراحی به جلو کشیده شد.

البته هرچند بازخوردها نسبت به سانتافه بسیار مثبت بوده اما این بدان معنا نیست که هیوندای به‌طور ناگهانی تمام خودروهای خود را جعبه‌ای شکل خواهد کرد. آرنولد توضیح می‌دهد:

ما از ایدهٔ مهره‌های شطرنج استفاده می‌کنیم که یعنی هر خودرو می‌تواند بر اساس نیاز خریداران شخصیت متفاوتی داشته باشد. رویکرد سانتا کروز کمی اسپرت‌تر و پویاتر است. ما چنین ویژگی‌ای را در سانتافه نمی‌خواهیم و به همین دلیل از فرم کاربردی و جعبه‌ای استفاده کرده‌ایم و در اختیار خانواده‌ها قرار داده‌ایم تا همهٔ وسایل خود را داخل آن قرار دهند؛ بنابراین، بسته به سگمنت، نوع خودرو و خریدارانی که هدف قرار داده‌ایم، رویکرد متفاوتی را در پیش خواهیم گرفت.

هیوندای با مدل‌های آفرود XRT به نبرد با تویوتا TRD خواهد پرداخت

منبع
CarBuzz

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره شوکه کننده بازیگر نقش الیور توئیست در 72 سالگی