کیف رمز پول متعلق به واسطه احتمالی در پرونده حمله تروریستی کروکوس پیدا شد + عکس


کیف رمز پول متعلق به واسطه احتمالی در پرونده حمله تروریستی کروکوس پیدا شد + عکس

خبرگزاری اسپوتنیک، کیف رمزپولی را کشف کرده که می‌توانست توسط سفارش دهندگان و مجریان حمله تروریستی به تالار کنسرت کروکوس سیتی در نزدیکی مسکو مورد استفاده قرار گیرد؛ مبلغی معادل نصف مبلغی که برای حمله به سالن کنسرت به تروریست‌ها وعده داده شده بود از این کیف پول عبور کرده است.

آدرس کیف پول در یک کانال تلگرامی مرتبط با صدای خراسان (شاخه افغانی داعش، گروه تروریستی ممنوعه در روسیه) منتشر شده است.
با مطالعه داده های نقل و انتقالات موجود در اینترنت معلوم می شود که آدرس کیف پول در پلتفرم Tronscan برای اولین بار در 12 مارس در پست یکی از کانال های تلگرامی افراطی ظاهر شد که مدیر آن شخصی است که دارای نام مستعارMavlavi_56 است. او همچنین کانال تلگرامی دیگری با عنوان "صدای خراسان" را اداره می‌کند.
روز بعد، 13 مارس، کیف پول فعال شد: توکن هایی به ارزش 2.19 دلار به عنوان اولین انتقال دریافت شد.
همانطور که یک منبع روز چهارشنبه گفت، از کانال حذف شده صدای خراسان برای عضوگیری از عاملان حمله تروریستی در کروکوس استفاده شد. در همان روز، داریا لبدوا، رئیس سرویس مطبوعاتی دادگاه های سن پترزبورگ، در مورد پرونده دیگری گفت که جذب تروریست هایی که به کروکوس حمله کردند توسط "فرستادگان سازمان تروریستی داعش" انجام شده است. از طریق گروهی در تلگرام، اما نام کانال خاصی را ذکر نکرد.
ادمین سابق کانال صدای خراسان با نام مستعار Mavlavi_56 سه بار قبل از حمله تروریستی (18 مارس و دو بار در 20 مارس) در کانال تلگرامی دیگر خود پستی با عنوان "جمع آوری وجوه برای کمک به خانواده ها و کودکان اسیر مجاهدین - مهاجران " با ذکر همان آدرس کیف پول در پلتفرم Tronscan منتشر کرد.
مطلب مشابهی در زیر عکسی در اکانت اینستاگرام همان شخص منتشر شده است. پس از 20 مارس هیچ جمع آوری کمک مالی اعلام نشد.
در روز حمله تروریستی (22 مارس) در ساعت 17:24 به وقت مسکو، لینک خطبه "صدای خراسان" در کانال تلگرام فوق ظاهر شد و در زیر آن عکس کوچکی از یک مبارز با صورت پوشیده و یک مسلسل روی شانه اش قرار داشت. کیف پول در پلتفرم Tronscan در همان روز اوج فعالیت را مشاهده کرد: توکن‌ها وارد شدند و تقریباً بلافاصله رفتند. در مجموع چهار دریافت و خروج وجوه وجود داشت: 325، 550، 550 و 1100 دلار.
اگر هر چهار انتقال را جمع کنید، 2525 دلار یا حدود 232 هزار روبل (با نرخ فعلی مبادله، حدود 92 روبل) دریافت می کنید. متهم فریدون شمس الدین پس از دستگیری گفت که برای حمله تروریستی وعده نیم میلیونی داده اند و فقط نیمی از آن به کارت واریز شده است. پس از روز حمله، هیچ تراکنشی با این کیف پول رمزنگاری انجام نشد.
حمله به سالن کنسرت کروکوس ( Crocus City Hall) در شهر کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو در شامگاه 22 مارس رخ داد. چند نفر که بعداً معلوم شد اتباع تاجیکستان هستند. به داخل ساختمان هجوم بردند و با مسلسل به مردم تیراندازی کردند. آنها همچنین در چندین نقطه آتش سوزی بپا کردند که در نتیجه سقف سالن فرو ریخت و سالن کاملاً سوخت.
وزارت اوضاع اضطراری روسیه شامگاه چهارشنبه فهرست جدیدی از کشته شدگان این حمله تروریستی را منتشر کرد که شامل اسامی 143 نفر بود. بر اساس آخرین آمار، 182 نفر نیز مجروح شدند. عاملان حمله تروریستی دستگیر شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022