فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد


فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از اواخر وقت امروز شنبه تا عصر فردا یکشنبه، ناامن اعلام کرده است.

به گزارش مشرق، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریان هوا و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر با وزش باد شدید مواج و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد نیز ۱۲ تا ۱۸ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج یک تا ۱.۶ متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال خطر غرق شدن قایق‌های سبک و تفریحی و شناورهای صید کیلکا، اختلال در تردد شناورهای نیمه سنگین، آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، اختلال در فعالیت‌های بندری تخلیه و بارگیری و اختلال در ورود و خروج شناورها به حوضچه بنادر را نیز به همراه خواهد داشت.

هواشناسی در این اخطاریه علاوه بر توصیه برای در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت در حوزه های دریایی و رعایت جوانب احتیاط در فعالیت های دریایی مناطق فرا ساحل، تردد قایق‌ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی، صید پره و همچنین صید کیلکا را نیز در طی این مدت ممنوع اعلام کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی