هشدار به خریداران نقره/ نقره فقط از واحدهای تحت نظر اتحادیه طلا خریداری شود!


افزایش قیمت طلا در سال‌های اخیر رونق بازار نقره را به همراه داشته است،‌ مسأله اصل بودن نقره یکی از چالش‌هایی است که برای خریداران مطرح است. نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در این خصوص می‌گوید اگر مردم از واحدهای دارای مجوز فعالیت، خرید کنند، در صورت بروز هرگونه مشکل، اتحادیه طلا و جواهر تهران موضوع را پیگیری و حل و فصل خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، خرید نقره طی سال‌های اخیر رونق بهتری داشته است و همین موضوع خریداران را با چالش‌هایی نظیر اصل بودن مصنوع و منصفانه بودن قیمت مواجه می‌کند. در همین راستا، نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید می‌کند که، بدلیجات نیز جزو صنعت طلا و جواهر است و در رسته اتحادیه صنف طلا و جواهر و نقره و بدلیجات قرار می‌گیرد.

وی گفت: «برخی از افراد برای اینکه راحت‌تر جواز راه‌اندازی واحد صنفی را بگیرند از اتحادیه خرازی اقدام به گرفتن جواز کسب می‌کنند. بدلیجات و نقره در یک واحد صنفی امکان فروش دارد، اما باید در فاکتور مربوطه قید شود.»

بذرافشان خاطرنشان کرد: «در صنف طلا و جواهر، کنترل روی قیمت‌ها بالا است و بازرسی دوره‌ای و هفتگی وجود دارد. اما مشکل و تخلف در هر واحد صنفی امکان بروز دارد، بنابراین روزهای یکشنبه جلسات رسیدگی به شکایات و کارشناسی داریم. مردم می‌توانند در صورت اعتراض نسبت به مصنوعی که خریده‌اند، مراجعه کنند. اما لازمه رسیدگی این است که از واحدهای مجاز و دارای جواز معتبر از اتحادیه تهران، خرید کرده باشند.»

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

حجم ویدیو: ۱۳.۶۴M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۱۵ دانلود ویدیو

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پیش بینی قیمت طلا و سکه 2 خرداد 1403