پل طبیعت، امشب آبی‌رنگ می‌شود


پل طبیعت، امشب آبی‌رنگ می‌شود

همزمان با آغاز بزرگداشت ماه جهانی اوتیسم پل طبیعت به رنگ آبی در می‌آید.

پل طبیعت، امشب آبی‌رنگ می‌شود

به گزارش راهبرد معاصر، بر اساس اعلام منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، در کمپین‌های جهانی با محوریت اوتیسم، همزمان با آغاز ماه جهانی اوتیسم (۱۴ فروردین الی ۱۴ اردیبهشت) سازه‌های بزرگ شهر‌ها طی یک حرکت نمادین با رنگ آبی نورپردازی می‌شوند. پل طبیعت نیز در راستای مسئولیت اجتماعی که دارد در همراهی با کمپین‌های جهانی و اطلاع رسانی درباره اوتیسم به رنگ آبی درمی‌آید.

اوتیسم یک اختلال عصب-رشدی است که بخش‌های مختلف مغز در افراد دارای اوتیسم در همکاری با یکدیگر دچار مشکل می‌شوند. اوتیسم علت واحدی ندارد و امروزه، پژوهشگران معتقدند که احتمالاً چندین ژن ترکیب با عوامل محیطی، در ایجاد اوتیسم دخیل باشند.

بهم ریختگی‌های رفتاری، تکان دادن بی‌ارادی دست‌ها و پاها، عدم برقراری ارتباط چشمی هنگام صحبت کردن و عدم درک قوانین ارتباطی و اجتماعی در بزرگسالان بخشی از رفتار‌های متفاوت طیف اوتیسم است. انجمن اوتیسم امسال، با ایجاد هشتگ «من-درکت-می‌کنم» درباره اوتیسم اطلاع رسانی می‌کند.

میزان شیوع اختلالات طیف اوتیسم در دو دهه گذشته در سراسر جهان افزایش زیادی داشته است و به طور کلی اعتقاد بر این است که اوتیسم در حال افزایش است./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت