پوتین: غرب همچنان روسیه را مسئول از دست دادن مستعمرات خود می داند


پوتین: غرب همچنان روسیه را مسئول از دست دادن مستعمرات خود می داند

رئیس جمهور روسیه، گفت که فوبیای تاریخی هنوز در غرب وجود دارد؛ روسیه همچنان متهم است که حضور استعماری کسی را سلب کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در دیدار با امیر کوستوریتسا کارگردان و نویسنده مشهور صرب گفت: " هیچ کس نمی خواهد از آن جدا شود. من به سادگی می دانم که این فوبیای تاریخی هنوز وجود دارد. برخی از مردم هنوز روسیه را به خاطر این واقعیت سرزنش می کنند که زمانی یک نفر قدرت استعماری خود را از دست داده است. آنها هرگز از ما رنجیده نمی شوند، به طور نسبی، زیرا ما به مردم آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا کمک کردیم تا دوباره روی پاهای خود بازگردند و برای آزادی مبارزه کنند و معتقد بودند که روسیه مقصر نابودی استعمار است. و این اصلا درست نیست."
رئیس دولت روسیه افزود که اقدامات اتحاد جماهیر شوروی این روند را تسریع کرد، اما اجتناب ناپذیر بود.
پوتین در ادامه خاطرنشان کرد: "یک تغییر، یک تجدید فرمت در جهان وجود دارد. زیرا نیروهای جدید، مراکز جدید جهان با سرعتی در حال توسعه هستند که تاریخ احتمالاً قبلاً هرگز آن را ندیده است. و این فرآیندها اجتناب ناپذیر هستند. فقط این است که هیچ کس در قدرت، به معنای وسیع کلمه، نمی خواهد با این موضوع کنار بیاید. آنها به دنبال کسی هستند که مقصر باشند، مشکل این است."

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ارتش روسیه محل استقرار موقت مزدوران خارجی در اوکراین را هدف قرار داد