پیرترین مرد جهان درگذشت


پیرترین مرد جهان درگذشت

پیرترین مرد جهان و از اهالی ونزوئلا دیروز در ۱۱۴ سالگی از دنیا رفت.

«خوان ویسنته پرز مورا» اهل کشور ونزوئلا که در سال ۲۰۲۲ عنوان مسن‌ترین مرد جهان را در کتاب رکورد‌های گینس ثبت کرده بود، دیروز سه شنبه در ۱۱۴ سالگی درگذشت.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در شبکه اجتماعی X نوشت: "خوان ویسنته پرز مورا در ۱۱۴ سالگی به ابدیت رسیده است. "

طبق گزارش مرکز گینس، پرز در ۴ فوریه ۲۰۲۲، زمانی که ۱۱۲ سال و ۲۵۳ روز سن داشت، رسماً به عنوان مسن‌ترین مرد زنده معرفی شد. او پدر ۱۱ فرزند بود و تا سال ۲۰۲۲، ۴۱ نوه، ۱۸ نتیجه و ۱۲ نبیره بود. کشاورز معروف به تیو ویسنته در ۲۷ می ۱۹۰۹ در شهر ال کوبره در ایالت تاچیرا در آند به دنیا آمد و نهمین فرزند از ۱۰ فرزند بود.

پیرترین مرد جهان درگذشت

در بیانیه گینس که سال ۲۰۲۲ منتشر شد آمده است: در سن پنج سالگی، او با پدر و برادرانش به کشاورزی در مزارع نیشکر و قهوه مشغول بود. پس از آن، پرز کلانتر شد و مسئول حل و فصل اختلافات مربوط به زمین و خانواده بود، با این حال همچنان به کشاورزی اهتمام داشت.

پیش از این ماریا برانیاس موررا تولد ۱۱۷ سالگی خود را جشن گرفت و با این کار نام خود را به فهرست رکورد‌های جهانی گینس (GWR) اضافه کرد. او در سال ۱۹۰۷ متولد شد و اکنون پیرترین فرد زنده جهان است که از جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم، همه گیری آنفولانزای اسپانیایی و همه گیری کووید-۱۹ جان سالم به در برده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!