رسانه: ایالات متحده از دخالت در درگیری اوکراین می ترسد


رسانه: ایالات متحده از دخالت در درگیری اوکراین می ترسد

نشریه آمریکایی به نقل از مقامات ناشناس می نویسد، ایالات متحده پس از پیشنهاد امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای اعزام نیرو به اوکراین، ابراز نگرانی کرد که در صورت حمله روسیه به نیروهای فرانسوی، آنها یا ناتو ممکن است درگیر مناقشه شوند، اما رهبر فرانسه به واشنگتن اطمینان داد که این امر ضروری نیست.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته این نشریه، چشم انداز حضور نظامیان غربی در اوکراین - اعم از غیرنظامی و نظامی - سوالات مبرمی را در مورد اینکه متحدان در صورت کشته شدن هر یک از آنها در نتیجه حمله روسیه چگونه باید واکنش نشان دهند، ایجاد کرده است.
این نشریه به نقل از یک مقام آمریکایی گفت: "دولت جو بایدن نگران بود که روسیه ممکن است به نیروهای فرانسوی که ممکن است به اوکراین اعزام شوند حمله کند." وی افزود که این امر می تواند منجر به دخالت فرانسه و احتمالا سایر کشورهای غربی در درگیری شود.
در همان زمان، به گفته این مقام ناشناس، مکرون به متحدانش گفت که در صورت حمله روسیه به نیروهای فرانسوی، نیازی به دخالت ناتو یا آمریکا نیست.
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در ماه فوریه گفت که اتحادیه اروپا با ایجاد "ائتلاف نهم برای حملات عمیق" موافقت کرده است که موشک‌های میان‌برد و دوربرد اوکراین را تامین می‌کند. او همچنین گفت که فرانسه برای جلوگیری از "پیروزی روسیه در این جنگ" هر کاری انجام خواهد داد. به گفته وی، رهبران کشورهای غربی در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین گفتگو کرده اند، هنوز اجماع حاصل نشده است، "اما هیچ چیز را نمی توان رد کرد." مکرون در اوایل ماه مارس در دیدار با رهبران مخالفان بار دیگر تاکید کرد که فرانسه "هیچ محدودیت و خط قرمزی" در مورد کمک به اوکراین ندارد.
سخنان مکرون مورد انتقاد شدید تعدادی از شرکای ناتو از جمله آلمان و همچنین نیروهای سیاسی در خود فرانسه قرار گرفت. رهبران همه احزاب سیاسی، رئیس جمهور را متهم به کشاندن پاریس به درگیری، سبکسری کردند و همچنین او را به خاطر عدم مشورت با پارلمان در مورد این مسائل مورد سرزنش قرار دادند.
کرملین بعداً اعلام کرد که به سخنان مکرون توجه کرده‌اند مبنی بر اینکه موضوع اعزام پرسنل نظامی به اوکراین در اروپا مورد بحث قرار گرفته است و موضع او در مورد تحمیل شکست استراتژیک به روسیه در اوکراین نیز برای مسکو کاملاً شناخته شده است. آنها خاطرنشان کردند که تعدادی از کشورهای شرکت کننده در رویداد پاریس درباره اوکراین "یک ارزیابی نسبتاً هوشیار از خطرات احتمالی چنین اقدامی و خطر بالقوه درگیر شدن مستقیم در یک درگیری داغ" دارند، این موضوع "مطمقاً به نفع هیچ کس نیست". این کشورها باید از این موضوع آگاه باشند."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن