رسانه: آلمان و آمریکا ایده مکرون در مورد روابط با روسیه را رد کردند


رسانه: آلمان و آمریکا ایده مکرون در مورد روابط با روسیه را رد کردند

روزنامه وال می نویسد استریت ژورنال به نقل از مقامات ناشناس می نویسد، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه تلاش کرد تا اولاف شولز، صدراعظم آلمان و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده را متقاعد کند که موضعی "ابهام راهبردی" در قبال روسیه اتخاذ کنند که "همه گزینه های نظامی را روی میز بگذارد"، اما رهبران آمریکا و آلمان با این ایده مخالفت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته این روزنامه، مکرون در ماه فوریه با بایدن و شولز تماس های تلفنی محرمانه ای انجام داد تا زمینه را برای نشست پاریس فراهم کند که امیدوار بود بر استراتژی غرب در مناقشه اوکراین تأثیر بگذارد. این منابع گفتند، رهبر فرانسه به همتایان خود گفت که آنها "باید موضعی راهبردی در قبال روسیه اتخاذ کنند که همه گزینه های نظامی روی میز باقی بماند."
به گزارش وال استریت ژورنال، این ایده نشان دهنده انحراف رادیکال از موضعی است که دولت بایدن از زمان آغاز درگیری اوکراین اتخاذ کرده است، هدف آن اجتناب از اقداماتی بود که می تواند مسکو را تحریک کند و به تشدید تنش بینجامد.
مقامات گفتند، بایدن در میان نگرانی هایی که ممکن است درگیری را تشدید کند، نیاز به تغییر استراتژی را زیر سوال برد. شولتز همچنین با این ایده مخالفت کرد و گفت که این خطر ایجاد تفرقه در متحدان و تبدیل کشورهای ناتو به طرف درگیری است.
مکرون در تماسی با بایدن و شولز گفته است که می‌خواهد از نشست پاریس برای ارسال پیامی به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه استفاده کند. وی خاطرنشان کرد که پایتخت های غربی باید از رد گزینه های نظامی دست بردارند و از قصد خود برای رونمایی از رویکرد جدید پس از اجلاس خبر داد. شولتز به نوبه خود پاسخ داد که اگر ماکرون این کار را انجام دهد، او و دیگر رهبران مجبور خواهند شد ایده او را رد کنند. مقامات گفتند که شولتز اکیداً به ماکرون توصیه کرد که این کار را نکند و گفت که این می تواند باعث ایجاد حس عدم اتحاد بین متحدان شود.
با این حال، همانطور که اشاره شد، در خود اجلاس، ماکرون با گفتن اینکه هیچ گزینه نظامی، حتی استقرار نیروها از کشورهای ناتو، نمی تواند رد شود، متحدان را "متحیر" کرد. در همان زمان، مخالفت تظاهر آمیز رهبر فرانسه "تبدیل او را از یکی از کبوترهای جنگ به شاهین اصلی آن تثبیت کرد."
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در ماه فوریه گفت که اتحادیه اروپا با ایجاد "ائتلاف نهم برای حملات عمیق" موافقت کرده است که موشک‌های میان‌برد و دوربرد اوکراین را تامین می‌کند. او همچنین گفت که فرانسه برای جلوگیری از "پیروزی روسیه در این جنگ" هر کاری انجام خواهد داد. به گفته وی، رهبران کشورهای غربی در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین گفتگو کرده اند، هنوز اجماع حاصل نشده است، "اما هیچ چیز را نمی توان رد کرد." مکرون در اوایل ماه مارس در دیدار با رهبران مخالفان بار دیگر تاکید کرد که فرانسه "هیچ محدودیت و خط قرمزی" در مورد کمک به اوکراین ندارد.
سخنان مکرون مورد انتقاد شدید تعدادی از شرکای ناتو از جمله آلمان و همچنین نیروهای سیاسی در خود فرانسه قرار گرفت. رهبران همه احزاب سیاسی، رئیس جمهور را متهم به کشاندن پاریس به درگیری، سبکسری کردند و همچنین او را به خاطر عدم مشورت با پارلمان در مورد این مسائل مورد سرزنش قرار دادند.
کرملین بعداً اعلام کرد که به سخنان مکرون توجه کرده‌اند مبنی بر اینکه موضوع اعزام پرسنل نظامی به اوکراین در اروپا مورد بحث قرار گرفته است و موضع او در مورد تحمیل شکست استراتژیک به روسیه در اوکراین نیز برای مسکو کاملاً شناخته شده است. آنها خاطرنشان کردند که تعدادی از کشورهای شرکت کننده در رویداد پاریس درباره اوکراین "یک ارزیابی نسبتاً هوشیار از خطرات احتمالی چنین اقدامی و خطر بالقوه درگیر شدن مستقیم در یک درگیری داغ" دارند، این "مطمقاً به نفع هیچ کس نیست". این کشورها باید از این موضوع آگاه باشند."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت