رسانه ها دلیل حملات اوکراین به خاک روسیه را فاش کردند


رسانه ها دلیل حملات اوکراین به خاک روسیه را فاش کردند

روزنامه گاردین به نقل از وادیم اسکیبیتسکی، معاون اداره اصلی اطلاعات وزارت دفاع اوکراین می نویسد، رژیم کی یف در تلاش است تا به خاک روسیه حمله کند، زیرا پیروزی در میدان جنگ برای آن "در حال حاضر غیرممکن" است.

به گزارش اسپوتنیک، این نشریه نوشت:" وی گفت که پیروزی در میدان نبرد در حال حاضر با توجه به برتری نظامی روسیه و کمبود هواپیماهای جنگنده و گلوله های توپخانه در اوکراین غیرممکن است و خاطرنشان کرد که کی یف "چاره ای" جز به بردن نبردها در پشت خطوط دشمن ندارد".
به گفته اسکیبیتسکی، کی یف از مدل ناتو استفاده می کند که فرض می کند با انتخاب و انهدام چند هدف مهم می توان به نتایج قابل توجهی دست یافت.
پهپادهای اوکراینی از اوایل ماه مارس به چندین پالایشگاه نفت روسیه حمله کردند. در میان آنها مراکزی در نیژنی نووگورود، سامارا، مناطق ریازان و کراسنودار وجود دارد. مقامات روسیه بارها اعلام کرده اند که اوکراین به یک کشور تروریستی تبدیل شده است.
در ماه مارس، خرابکاران اوکراینی تلاش کردند تا به خاک مناطق بلگورود و کورسک نفوذ کنند، اما توسط نیروهای روسی متوقف شدند. به گفته سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه، تلفات نیروهای مسلح اوکراین در راستای عملیات گروه‌های تحت پوشش مرز دولتی در طول هشت روز درگیری به بیش از 3.5 هزار نفر رسیده است که از این تعداد 790 تلفات غیرقابل جبران بوده است. همچنین 23 تانک، 34 خودروی زرهی، از جمله 11 بردلی، 5 پرتابگر سیستم موشک پرتاب چندگانه خون آشام و یک هلیکوپتر Mi-8 منهدم شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس