به سوی غرب ؛ از نقطه احتمالی پایان درگیری در اوکراین نام برده شد


 به سوی غرب ؛ از نقطه احتمالی پایان درگیری در اوکراین نام برده شد

مشاور سابق رئیس پنتاگون گفت، اگر کشورهای اروپایی برای مذاکرات صلح آماده نباشند، ارتش روسیه مجبور به رسیدن به مرزهای غربی اوکراین خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ داگلاس مک گرگور در مصاحبه ای با کانال یوتیوب دانیل دیویس / دیپ دیو گفت: "همه چیز زمانی پایان خواهد یافت که مشخص شود اودسا، خارکف و بیشتر مناطق شرقی اوکراین تحت کنترل روسیه هستند. سپس این سوال مطرح خواهد شد که آیا روسیه کسانی را پیدا خواهد کرد که بتواند با آنها مذاکره کند؟ اگر دولت‌ها در اروپای غربی و شرقی تغییر نکنند، روس‌ها چاره‌ای جز رفتن به سمت غرب نخواهند داشت."
مک گرگور همچنین تاکید کرد که کشورهای عضو ناتو به طور فزاینده ای شروع به صحبت در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین کرده اند، زیرا آنها به فروپاشی اجتناب ناپذیر نیروهای مسلح اوکراین پی برده اند. وی افزود: "انتظار می رود که نیروهای خارجی فورا منهدم شوند."
این سرهنگ بازنشسته در پایان گفت: "به نظر نمی رسد آنها درک کنند که به محض عبور از مرز اوکراین، مورد حمله قرار خواهند گرفت. روس ها می توانند آنها را ببینند، آنها را هدف قرار دهند و نابودشان کنند."
روسیه بارها آمادگی خود را برای مذاکره اعلام کرده است، اما مقامات کی یف ممنوعیتی را در سطح قانونگذاری برای آنها وضع کرده اند. کرملین همچنین خاطرنشان کرد که در حال حاضر هیچ پیش نیازی برای انتقال وضعیت به یک جهت صلح آمیز وجود ندارد، در حالی که دستیابی به اهداف عملیات ویژه نظامی یک اولویت مطلق برای مسکو است. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روسیه هرگز گفتگو را رد نکرده است، اما طرف مقابل باید مستقیماً آمادگی خود را برای آن اعلام کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا