پوتین هدف سفارش دهندگان حمله تروریستی کروکوس را اعلام کرد


پوتین هدف سفارش دهندگان حمله تروریستی کروکوس را اعلام کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اظهار داشت همه دلایل برای این باور وجود دارد که هدف اصلی سفارش دهندگان حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکوس آسیب رساندن به وحدت ما بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین در کنگره دوازدهم اتحادیه اتحادیه های کارگری مستقل روسیه گفت: "البته در این رابطه و با قضاوت بر اساس آنچه تحقیقات اکنون ارائه می کند، ما همه دلایلی داریم که معتقد باشیم هدف اصلی کسانی که دستور اقدام تروریستی خونین و وحشتناک در مسکو را صادر کردند دقیقاً آسیب رساندن به وحدت ما بود. اهداف دیگر مشاهده نمی شوند و وجود ندارند".
حمله به سالن کنسرت کروکوس ( Crocus City Hall) در شهر کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو در شامگاه 22 مارس رخ داد. چند نفر که بعداً معلوم شد اتباع تاجیکستان هستند. به داخل ساختمان هجوم بردند و با مسلسل به مردم تیراندازی کردند. آنها همچنین در چندین نقطه آتش سوزی بپا کردند که در نتیجه سقف سالن فرو ریخت و سالن کاملاً سوخت. عاملان این حمله تروریستی و همدستان آنها دستگیر شده اند.
بر اساس آخرین آمار وزارت اورژانس، 144 نفر جان باختند. بیست و چهارم ماه مارس در روسیه عزای عمومی اعلام شد.
چهار عامل حمله تروریستی روز 23 مارس در منطقه بریانسک بازداشت شدند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که آنها سعی کردند فرار کنند و به سمت اوکراین حرکت کردند، جایی که "پنجره ای" برای آنها در سمت اوکراین برای عبور از مرز آماده شده بود.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد که در مجموع 11 نفر بازداشت شدند و نیروهای امنیتی در تلاش هستند تا کل پایگاه تروریست ها را کشف کنند. به گفته وی، این حمله تروریستی توسط اسلام گرایان تندرو انجام شده است. الکساندر بورتنیکوف، مدیر سرویس فدرال امنیت روسیه خاطرنشان کرد که اسلام گرایان به تنهایی نمی توانستند این حمله تروریستی را آماده کنند؛ به آنها کمک شد. وی خاطرنشان کرد که داده‌های اولیه بازداشت‌شدگان ردپای اوکراینی را تأیید می‌کند؛ سرویس‌های اطلاعاتی روسیه فکر می‌کنند که ایالات متحده، بریتانیا و اوکراین پشت این حمله تروریستی هستند.
پوتین خاطرنشان کرد که روسیه نه تنها با یک حمله تروریستی دقیقاً برنامه ریزی شده، بلکه با یک کشتار جمعی آماده شده و سازماندهی شده غیرنظامیان مواجه شد. رئیس جمهور تاکید کرد که تمامی عاملان، سازمان دهندگان و مشتریان این جنایت به مجازات عادلانه و اجتناب ناپذیر محکوم خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان