روسیه به ارمنستان هشدار داد/ فریب وعده غرب را نخورید


روسیه به ارمنستان هشدار داد/ فریب وعده غرب را نخورید

اقتصادنیوز: روسیه به ارمنستان هشدار داد فریب وعده‌های زودگذر غرب را نخورد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه روسیه از رهبری ارمنستان خواست تا فریب وعده‌های غرب را نخورد و از ورود این کشور به مسیر اشتباهی که مملو از خلاء امنیتی و مشکلات جدی در اقتصاد است، جلوگیری کند.

براساس گزارش المیادین، وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به دیداری که در ۵ آوریل در بروکسل بین ارمنستان، آمریکل و اتحادیه اروپا برگزار شد، گفت: این دیدار تلاشی از سوی غرب جمعی برای کشاندن قفقاز جنوبی به یک ژئوپلیتیک تقابلی است.

روسیه خاطرنشان کرد: میزان کمک‌های بلاعوض اعلام شده در بروکسل را نمی‌توان با میلیارد‌ها دلاری که ارمنستان از همکاری با مسکو و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشور‌های مشترک المنافع به دست می‌آورد، مقایسه کرد.

خبر مرتبط
روزنامه جمهوری اسلامی: تا حالا از خودتان پرسیده‌اید روسیه که امنیت آسمان سوریه را بر عهده دارد، چرا مانع حملات هوایی اسرائیل به این کشور نمی‌شود؟

اقتصادنیوز: تا چه وقت قرار است خودمان را با شعارهائی از قبیل اینکه با ریخته شدن خون این نیروهای زبده هزاران نفر مانند آنها جایشان را پر خواهند کرد سرگرم کنیم؟

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که در سال‌های اخیر، این عوامل افزایش چهار برابری حجم تجارت را از سال ۲۰۱۸ تضمین کرده است. در نتیجه، رشد اقتصادی بی سابقه و افزایش رفاه جمعیت ارمنستان به ثبت رسیده است.

وزارت امور خارجه همچنین اعلام کرد که روسیه می‌داند که آمریکا و اتحادیه اروپا به دنبال خروج ارمنستان از سازمان پیمان امنیت جمعی و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و همچنین خروج پایگاه نظامی روسیه و مرزبانان روسیه هستند.

خبر مرتبط
اعتراف دبیر کل ناتو درباره جنگ روسیه و اوکراین

استولتنبرگ اظهار کرد جنگنده‌های اف-۱۶ راه‌حل معجزه‌آسایی که پیروزی نهایی اوکراین را در جنگ با روسیه رقم بزنند نیستند.

در همین راستا آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، پیشتر گفته بود که این کشور قصد دارد بیش از ۶۵ میلیون دلار به ارمنستان کمک کند که ۵۰ درصد بیشتر از دو سال پیش است.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز گفت که کمیسیون او قول داده است که ۲۷۰ میلیون یورو برای کمک به ارمنستان طی چهار سال اختصاص دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی