نقد و بررسی نون خ 5 پس از پخش قسمت های ابتدایی/ سفر سلامت آقای نورالدین


نقد و بررسی نون خ 5 پس از پخش قسمت های ابتدایی/ سفر سلامت آقای نورالدین

نگاهی اجمالی به قسمت‌های ابتدایی فصل پنجم «نون. خ» به کارگردانی سعید آقاخانی

به گزارش دلگرم به نقل از فیلم نیوز:

فصل پنجم سریال «نون.خ» از چهارشنبه 15 فروردین روی آنتن رفته. همانطور که پیش‌تر هم اعلام شده بود، بخش مهمی از ماجراهای این فصل در جاده روایت می‌شود. در دو قسمت ابتدایی، بخشی از بازیگران سریال را می‌ببینیم که با یک مینی‌بوس درحال رفتن به سمت کرمان هستند تا در یک نمایشگاه صنایع‌دستی شرکت کنند. در این بین ماجراهایی باعث می‌شود که آنها مدام در جاده توقف داشته باشند و با یکدیگر درگیر شوند.
پیش‌تر سعید آقاخانی اعلام کرده بود که «نون.خ5» لوکیشن ثابتی ندارد و همه چیز داخل مینی‌بوسی می‌گذرد که از کردستان به سمت جنوب حرکت می‌کند و بخش مهمی از آن در کوهستان پیش می‌رود. به بهانه شروع فصل پنج، نگاهی داریم به دو قسمت ابتدایی آن.

نقد و بررسی نون خ 5 پس از پخش قسمت های ابتدایی/ سفر سلامت آقای نورالدین

بازیگران | «نون خ» از فصل یک به عنوان سریالی پربازیگر شناخته می‌شود. درست است که بخش مهمی از ماجراها در ارتباط با چند شخصیت اصلی پیش می‌رود اما تعداد همین شخصیت‌های اصلی هم کم نیست. در قسمت اول و دوم سریال، جای بعضی شخصیت‌ها خالی است و هنوز نمی‌دانیم آیا در ادامه قرار است به داستان اضافه شوند یا به طور کلی حضور ندارند. درحال حاضر بازی سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، سیروس میمنت، پاشا جمالی، صهبا شرافتی، کاظم نوربخش و … شروع شده است. البته بخش مهمی از ماجراهای دو قسمت اول پیرامون شخصیت‌های خلیل و سلمان و خود نورالدین پیش می‌رود و سایرین هنوز حضور چشم‌گیری ندارند.

داستان | محور اصلی حرکت خاندان نورالدین به سمت کرمان، شرکت آنها در یک نمایشگاه صنایع‌دستی است. به این بهانه سوار مینی‌بوسی که روناک راننده آن است شده‌اند و می‌خواهند هرچه زودتر برسند اما در این بین تلاش خلیل و مهیار برای فروختن یک شاهین هم به ماجرای اصلی گره می‌خورد. آنها به این بهانه مدام می‌ایستند و سر از مسجد و محیط‌بانی و خانه دامپزشک و … درمی‌‌آورند و عمده دعواها و اختلافات‌شان هم به حضور همین شاهین برمی‌گردد. یکی از نکات جذاب در داستان فصل پنجم، ازدواج دختر نورالدین با سلمان است. آنها هم در این بین راهی ماه عسل شده‌اند اما مدام دعوا دارند و اختلاف‌های میان آنها هم موقعیت‌های جالبی را ساخته است.

نقد و بررسی نون خ 5 پس از پخش قسمت های ابتدایی/ سفر سلامت آقای نورالدین

کارگردانی | تجربه نشان داده کار کردن در لوکیشن‌های متغیر بخصوص در جاده و کوه و … کار سختی است. بخصوص اینکه همه مدام پیاده می‌شوند و سر از جاهای مختلف درمی‌آورند. به همین دلیل هم کاملا مشخص است آقانی برای ساخت این فصل بیشتر از فصل‌های قبل به سختی افتاده است. در دو قسمت ابتدایی با موقعیت‌های جالبی روبه‌رو می‌شویم اما هنوز زود است بتوانیم درباره کلیت کار صحبت کنیم.

«نون.خ 5» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی با بازی حمیدرضا آذرنگ، سعید آقاخانی، امیر سهیلی، هومن حاجی‌عبداللهی، سیروس میمنت، مجید یاسر، بیژن بنفشه‌خواه، کاظم نوربخش، نسرین مرادی، هدیه بازوند هرشب ساعت 22.15 از شبکه یک پخش می‌شود. فیلمنامه فصل پنج را به مانند فصول قبلی امیر وفایی به نگارش درآورده است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرسدس بنز G580 رونمایی شد، اولین G کلاس تمام الکتریکی + عکس