کارشناسی داوری سه صحنه جنجالی گل‌گهر - پرسپولیس


کارشناسی داوری سه صحنه جنجالی گل‌گهر - پرسپولیس

سه صحنه مشکوک داوری در بازی گل‌گهر - پرسپولیس، نمایش این دو تیم را تحت تاثیر خود قرار داد.

دیدار پرسپولیس و گل‌گهر در شرایطی با یک گل به سود سرخپوشان به پایان رسید که پیش از گل اوستون اورونوف و در دقیقه ۱۸ مسابقه یک برخورد مشکوک بین مدافع گل‌گهر و امید عالیشاه در محوطه جریمه شکل گرفت اما موعود بنیادی‌فر اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

تصمیم داور در این صحنه اعتراض بازیکنان و اعضای کادرفنی پرسپولیس را به دنبال داشت و برای دقایقی بازی را به حاشیه و جنجال کشید. همچنین در یک صحنه فرار اوستون اورونوف با برخورد بهنام برزای همراه شد و این بازیکن روی زمین افتاد اما داور خطایی اعلام نکرد و دستور به ادامه بازی داد.

همچنین در دقیقه ۶۱ مسابقه نیز برخوردی مشکوک در محوطه جریمه پرسپولیس شکل گرفت که این‌بار گل‌گهری‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند.

کارشناسی داوری سه صحنه جنجالی گل‌گهر - پرسپولیس

کارشناسان داوری در خصوص این صحنه‌ها را در ادامه می‌خوانید:

برخورد رزاق‌پور و امید عالیشاه (دقیقه ۱۶- مشکوک به پنالتی)

محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه بازیکن مهاجم، ابتدا به توپ ضربه زده و سعی در پیشروی دارد اما مدافع در دفع توپ ناموفق بوده و با بی‌احتیاطی باعث سرنگون شدن مهاجم می‌گردد. با توجه به اینکه خطا در داخل محوطه جریمه انجام شد، داور می‌بایستی اعلام پنالتی می‌نمود. نکته دیگر این صحنه جایگیری اشتباه داور، در بررسی خطِ عرضیِ محوطه جریمه بود، چراکه هر دو بازیکن در حال ورود به محوطه جریمه بودند و خطا تقریبا در محلی رُخ داد که نیاز به حضور در نزدیکی آن، به شدت حس می‌شد.
محمدحسین ترابیان: بازیکن مدافع در محوطه جریمه با انداختن پای چپ در مسیر حرکت مهاجم، مانع پیشروی و سرنگونی مهاجم شده و مرتکب خطای پنالتی گردید.
مهدی عالیقدر: مدافع با پای چپ مرتکب خطا می‌شود و داور می‌بایست اعلام پنالتی می‌کرد.
ابراهیم میرزابیگی: بازیکن گل گهر مرتکب خطا شد و داور باید پنالتی می‌گرفت.
تورج حق‌وردی: روی مهاجم پرسپولیس داخل محوطه خطا صورت گرفت.
حسین عسگری: این صحنه نیاز به کارشناسی ندارد و کاملا واضح است. بازیکن پرسپولیس توپ را در اختیار دارد و جلوتر از مدافع است و مدافع با ران خود به ران مهاجم ضربه می‌زند و مرتکب خطای پنالتی می‌شود.
بابک وسیله‌بر: مدافع در بیرون محوطه جریمه قصد زدن توپ را دارد که موفق نمی‌شود و به دنبال آن مهاجم تماس بدنی پیدا می‌کند که برخورد معمول فوتبالی محسوب می‌گردد. بنابراین ادامه بازی صحیح است.
نادر جعفری: از زاویه‌ای که ما دیدیم عالیشاه از مدافع گل‌گهر عبور کرده بود و در حالی که قصد تغییر جهت داشت، مدافع پای او را زد و به نظرم خطای پنالتی بود.

برخورد برزای و اورونوف (دقیقه 33 - مشکوک به جریمه شخصی)
محمدرضا ابوالفضلی: بازی‌خوانیِ داور از ابتدای وقوع این صحنه، قبل از ارسالِ پاس اشتباه بود، چراکه هنگام ایجاد ضدِحمله، ایشان باید به سرعت به سمت روبرو برای نزدیک شدن حرکت میکرد اما به ناچار به سمت عقب حرکت کرده و سپس با سرعت سعی در استارت زدن داشت، همین امر باعث شد از صحنه تا حدودی جا بماند ولی توانست تکل مدافع را که کاملا صحیح بود، درست تشخیص دهد، چون بازیکن گل‌گهر به درستی توپ بازیکن پرسپولیس را دفع کرد.
محمدحسین ترابیان: بازیکن مدافع با تکل صحیح توپ را می‌زند. ادامه بازی تصمیم صحیح داور است.
مهدی عالیقدر: باتوجه به این تصویر ادامه بازی تصمیم صحیح داور می‌باشد و تکل صحیح است.
ابراهیم میرزابیگی: مدافع گل‌گهر توپ را زد و مرتکب خطا نشد.
تورج حق‌وردی: ادامه بازی صحیح بود و هیچ خطایی صورت نگرفت.
حسین عسگری: بازیکن گل‌گهر به درستی تکل می‌زند و در ادامه برخوردی صورت می‌گیرد اما خطا نیست.
بابک وسیله‌بر: از این زاویه خطایی مشاهده نشد و دید داور هم مناسب است و به نظر او باید احترام گذاشت.

برخورد تورس و مدافع پرسپولیس (دقیقه ۶۵- مشکوک به پنالتی)
محمدرضا ابوالفضلی: تشخیص رُخ دادن خطا بر روی مهاجم با این تصاویر بسیار سخت و مبهم است، مگر اینکه تصویری دیگر و با زاویه‌ای بهتر وجود داشته باشد. اما جایگیری داور بسیار مناسب و در نزدیکی صحنه می‌باشد و به تصمیم داور در خصوص ادامه بازی احترام می‌گذارم.
محمدحسین ترابیان: از این زاویه و تصاویری که می‌بینیم، صحنه قابل ارزیابی کامل نیست، با توجه به فاصله و زاویه داور به صحنه، احترام به تصمیم داور.
مهدی عالیقدر: با این تصویر ارزیابی به جهت وقوع خطا و اعلام پنالتی مقدور نیست، لذا به تصمیم داور احترام می‌گذاریم.
ابراهیم میرزابیگی: صحنه واضح نیست و از این زاویه نمی‌توان تشخیص داد که برخورد صورت گرفته یا خیر.
تورج حق‌وردی: ادامه بازی درست بود. حسین عسگری: در این صحنه هم مدافع به درستی تکل می‌زند و خطایی صورت نمی‌گیرد.
بابک وسیله‌بر: توپ در فاصله بازی هر دو نفر (مدافع و مهاجم) بوده و مدافع به درستی دفع توپ می‌کند و در ادامه اگر برخورد جزئی اتفاق افتاده، فوتبالی محسوب می‌شود و نیز دریافت توپ توسط دروازه‌بان از دفع توپ به‌وسیله همدسته بوده، پس ادامه بازی صحیح است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس