رهبر انقلاب: رژیم خبیث صهیونیستی تنبیه خواهد شد


رهبر انقلاب: رژیم خبیث صهیونیستی تنبیه خواهد شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران، آن را مشابه حمله به خاک کشورمان دانستند و افزودند: این رژیم خبیث تنبیه خواهد شد.

نماز عید فطر صبح امروز به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مصلی تهران برگزار شد.

رهبر انقلاب پس از اقامه نماز عید فطر در خطبه‌های این نماز، عید سعید فطر را به همه امت اسلامی و به ملت عزیز ایران و به نمازگزاران تبریک و تهنیت گفتند و فرمودند: ضیافت الهی در این یک ماه شامل حال همه آحاد امت اسلامی بود و ملت عزیز ایران نیز از این ضیافت الهی حداکثر استفاده را بردند.

ایشان با بیان اینکه معنویت ماه مبارک رمضان جشن‌های اول سال شمسی و آغاز فروردین را متبرک کرد، گفتند: جلوه قرآن در سراسر کشور در این ماه چشم‌گیر بود و یکی از نقاط برجسته ماه رمضان امسال بحمد الله گسترش تلاوت قرآن در بین اقشار مختلف در سراسر کشور بود و رسانه‌ ملی هم در ارائه این پیشرفت بزرگ نقش ایفا کرد.

آیت الله خامنه ای با شکرگزاری نسبت به انس گرفتن روز افزون مردم با قرآن افزودند: محافل دعا، ذکر، تضرع و مناجات در سرتاسر ماه رمضان به ویژه در لیالی قدر جلوه‌های دیگری از معنویت این ماه عزیز بود و ضیافت الهی را برای مردم عزیز ما زیباتر و مطلوب‌تر کرد و مردم توانستند از این ضیافت استفاده کنند.

رهبر انقلاب اظهار داشتند: ماه مبارک رمضان فرصت بزرگی است و از این فرصت خیلی‌ها بیشترین استفاده را کردند و آحاد ملت هم به حمدالله استفاده بردند و توصیه ما این است که این ذخیره معنوی را برای خود حفظ کنید؛ بویژه جوان‌های عزیز ما که بحمدالله میل به ذکر و دعا و دینداری دارند.

ایشان خاطرنشان کردند: آنچه امسال به بنده خبر داده می‌شد این بود که گاهی تظاهر به روزه‌خواری در برخی معابر شهرها دیده شد. یقیناً نظام جمهوری اسلامی در صدد آن نیست که افراد را به زور وادار به دین داری کند اما در مقابل هنجار شکنی دینی وظیفه دارد و نباید کوتاهی کنیم و آمران به معروف و ناهیان به منکر، مسئولین و آحاد مردم باید در این رابطه وظیفه خود را انجام دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه دوم نماز، با اشاره به حوادث غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در قتل عام مردم فلسطین فرمودند: امسال حوادث خون بار غزه کام مسلمانان درسراسر جهان را در ماه رمضان امسال تلخ کرد. لعنت خدا بر رژیم غاصب صهیونیستی که در این ماه مبارک نه تنها دست از کشتار زنان، کودکان و مردم بی‌دفاع برنداشت بلکه آن را تشدید کرد.

ایشان با انتقاد از عملکرد دولت‌های غربی در قبال همراهی با صهیونیستها گفتند: دولت‌های غربی در طول سالهای متمادی همواره رژیم غاصب را کمک و پشتیبانی کردند و در محافل جهانی انواع و اقسام کمک‌ها را نسبت به او داشتند. حق این بود که در این فاجعه می‌آمدند و جلوی او را می‌گرفتند اما آنها به وظیفه خود عمل نکردند. البته برخی به شکل زبانی یک چیزی در حمایت از مردم گفتند اما در عمل نه فقط مانع نشدند بلکه بسیاری از آنها کمک هم کردند. مخصوصاً دولت‌های مستکبر و ظالم آمریکا و انگلیس.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان با بیان اینکه دولت‌های غربی در حوادث امسال ذات شریر تمدن غربی را علناً به دنیا نشان دادند، افزودند: ما و منتقدین تمدن غربی بارها تکرار می‌کردیم که این تمدن بر پایه شرارت و عناد با معنویت و ارزش‌های معنوی بنا شده است و از او انتظاری غیر از این نمی‌توان داشت اما در حوادث این 6 ماه گذشته در غزه خودِ دولت‌های غربی این ذات شریر را در مقابل چشم همه دنیا قرار دادند و نشان دادند که این تمدن چه تمدنی است. کودک را در آغوش مادر و بیمار را در بیمارستان کشتند. زورشان به مردان مقاومت نمی‌رسد در مقابل، به جان پیرمردها و خانواده‌ها و کودکان و زنان می‌افتند. کجا هستند آن کسانی که آهنگ ناهنجارشان درباره حقوق بشر گوش جهان را کر می‌کند. آیا اینها بشر نیستند و حقوق ندارند؟

آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در مشق تصریح کردند: خود رژیم خبیث که سرتاسر خطا و شرارت است، یک خطای دیگر بر خطاهای خود افزود و آن حمله به کنسولگری ایران در سوریه بود

ایشان خاطرنشان کردند: کنسولگری و دستگاه‌های سفارت، به منزله خاک آن کشور است. وقتی به کنسولگری ما حمله می‌کنند مثل این است که به خاک ما حمله کردند و این عرف دنیا است.

رهبر انقلاب تاکید کردند: رژیم خبیث در این قضیه اشتباه کرد و تنبیه خواهد شد. ما البته داغدار شهیدانمان شدیم. این شهیدان از قبیل شهید زاهدی، شهید رحیمی و دیگر یارانشان عاشق شهادت بودند و چیزی از دست ندادند خوشا به حالشان. اینها کسانی بودند که عمری به دنبال شهادت دویدند.

آیت الله خامنه‌ای گفتند: ما با شهادت این عزیزان داغدار شدیم اما آنها کامیاب شدند و توانسند به مقصود خود برسند. هم آنها و هم شهدای امنیت در بلوچستان؛ جوانان عزیزی که از مرزهای کشور حفاظت می‌کنند. ملت داغدار اینها است. خدای متعال به ملت ایران صبر بدهد و ملت ایران را به همه آرزوهای ملی و مردمی خود برساند.

ایشان در پایان با تاکید بر وحدت کلمه فرمودند: مردم عزیز، فعالان اجتماعی، رسانه‌ای و سیاسی بدانید توفیق در وحدت کلمه ملت ایران است. اختلاف نظر سیاسی و غیر سیاسی داشته باشید، اشکالی ندارد اما درگیری و یقه گیری،‌ دو دستگی‌ها و درست کردن دو گروه‌ جعلی به زیان کشور، دین شما و دنیای شما است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی