آموزش و پرورش می خواهد حقوق معلمان حق التدریسی را اضافه کند ولی چرا مبلغ حقوق فعلی را سر وقت پرداخت نمی کند؟


آموزش و پرورش می خواهد حقوق معلمان حق التدریسی را اضافه کند ولی چرا مبلغ حقوق فعلی را سر وقت پرداخت نمی کند؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، ابراهیم سحرخیز ، معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با رکنا گفت: سال‌هاست که آموزش و پرورش، ناترازی آشکار در نیروی انسانی مورد نیاز خود را با روش هایی...

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، ابراهیم سحرخیز ، معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با رکنا گفت: سال‌هاست که آموزش و پرورش، ناترازی آشکار در نیروی انسانی مورد نیاز خود را با روش هایی مثل پرداخت اضافه تدریس به معلمان شاغل و بازنشسته ، به کارگیری آموزگاران حق التدریس یا معلمان خرید خدماتی، بالا بردن نسبت دانش آموز به معلم، دو نوبته سازی مدارس، دستوری کردن فرایند راهنمایی و هدایت تحصیلی ، کوچ‌ دانش آموزی به مدارس پولی (غیردولتی) تامین یا جبران می کند. اتفاقی از سر اکراه یا اضطرار یا انتخابی عامدانه و آگاهانه، حسابگرانه و چرتکه ای که تنها دستاورد آن، استمهال برای جبران کمبود معلم یا خلاص شدن از شر کلاس های خالی است.

وی با اشاره به اینکه این راهبردها سالهاست گریبان آموزش و پرورش را چسبیده است، گفت: این روزها بهانه هایی مثل تحریم ، بزرگ بودن عائله دولت، کاستن از هزینه ها برای جبران ناترازی در بودجه و... مزید بر علت شده است. این که گفته می شود با این روش، مجرب ترین ها را به تدریس دعوت می کنیم یا کمکی به جبران معیشت معلمان می شود، مغلطه یا تعارفی بیش نیست. تا می گوییم آموزش و پرورش رایگان و با کیفیت از جمله حقوق مسلم شهروندان ایرانی بر ذمه حاکم یا حاکمیت است، با زبان بی زبانی گفته می شود همین هم بر سرتان زیاد است! مدرسه هایی داریم که پولی هستند و فقط کافی است لب تر کرده، پول خرج کنید!

ابراهیم سحرخیز همچنین تاکید کرد: قرار است همزمان با رشد قیمتی بازار طلا و دلار ، حق التدریس معلمان شاغل نیز از مهر آینده دو برابر شود. اینکه این افزایش، دامن گیر بازنشستگان، آموزگاران حق‌التدریسی یا خرید خدماتی نیز خواهد شد یا خیر را نمی دانم؛ ولی امیدوارم آموزش و پرورش به آینده تصمیم هایی که می گیرد نیز توجه کند. با همه اینها مسئله اینجاست که چرا همین مبلغ کم را نیز سر وقت پرداخت نمی کنند؟

معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش گفت: کافی است به 10 سال قبل بازگشت! زمانی که آقای بطحایی ، وزیر آموزش و پرورش بود تا به امروز، وقتی پای قول و قرار به میان آمده، بدون استثنا قول داده اند: «سعی می کنیم هر ماه یا حداکثر هر دوماه یکبار همراه با حقوق ماهیانه ، اضافه تدریس معلمان شاغل و بازنشسته نیز پرداخت شود.» مجالس پیشین نیز از زمان علی لاریجانی تا کنون، برای محکم کاری، سازمان برنامه و بودجه یا دستگاه هایی مثل آموزش و پرورش را مکلف کرده اند تا این بخش از پرداخت ها را، از جنس حقوق و دستمزد تلقی کرده، همراه با دیگر هزینه های اجتناب ناپذیر خود، سر وقت، به حساب ذینفعان واریز کنند اما از عمل خبری نبوده و نیست!

وی در پایان یادآور شد: آیا این بار، سخنگوی کنونی آموزش و پرورش می تواند پس از یک وقفه 10 ساله، همزمان با سررسید ماهانه، مانند اضافه کار خود و دیگر کارکنان اداری، اضافه تدریس معلمان شاغل و بازنشسته را نیز به حساب آنها واریز کرده، حقوق معلمان خرید خدماتی را هم به موقع بپردازد؟ یادمان باشد علی فرهادی ، سخنگوی آموزش و پرورش وعده داده است برای اولین بار، پرداخت های مناسبتی برابر با دیگر کارکنان دولت (صفی یا ستادی) شامل حال معلمان نیز خواهد شد که امیدوارم به در بسته نخورد تا فرهنگیان نیز بتوانند مقارن با عید فطر، اولین دریافت مناسبتی خود را از آموزش و پرورش دشت کنند.


آموزش و پرورش می خواهد حقوق معلمان حق التدریسی را اضافه کند ولی چرا مبلغ حقوق فعلی را سر وقت پرداخت نمی کند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)