ایران سومین تولیدکننده نفت اوپک


ایران سومین تولیدکننده نفت اوپک

تولید نفت ایران در اسفند ماه به ۳ میلیون و ۱۸۸ هزار بشکه در روز رسیده و این کشور همچنان سومین تولیدکننده نفت اوپک است.

به گزارش تجارت‌نیوز، ایران در ماه مارس (اسفند 1402) 3 میلیون و 188 هزار بشکه در روز نفت تولید کرده که نسبت به ماه قبل 28 هزار بشکه در روز افزایش یافته است. تولید نفت ایران در ماه فوریه (بهمن ماه) برابر با 3 میلیون و 161 هزار بشکه در روز بوده است.

اوپک در گزارش ماه پیش خود اعلام کرده بود تولید نفت ایران در ماه فوریه 15 هزار بشکه در روز کم شده است و اکنون در این گزارش رقم تولید نفت ایران را تصحیح و اعلام کرده که تولید نفت ایران در ماه فوریه و ژانویه (دی و بهمن) 3 میلیون 161 هزار بشکه در روز بوده و در نتیجه کاهش تولیدی صورت نگرفته است.

ایران سومین تولیدکننده نفت اوپک

بر اساس این آمار، ایران همچنان سومین تولیدکننده بزرگ اوپک است و عربستان و عراق در جایگاه‌های اول و دوم قرار دارند.ایران از مرداد ماه ۱۴۰۲ (آگوست ۲۰۲۳) با پیشی گرفتن از امارات جایگاه سوم تولید نفت در اوپک را از آن خود کرد و از آن زمان تاکنون این جایگاه را حفظ کرده است.

کشورهای ونزوئلا، امارات، نیجریه و عراق در این ماه کاهش تولید داشتند اما سایر کشورها افزایش داشته و تولید نفت عربستان 20 هزار بشکه در روز افزایش یافته و به 9 میلیون و 37 هزار بشکه رسیده است.تولید اوپک هم با افزایش 3 هزار بشکه در روز به 26 میلیون و 604 هزار بشکه در روز رسیده است.

منبع : فارس
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس