وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی: مصر باید مسئولیت نوار غزه را بپذیرد


وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی: مصر باید مسئولیت نوار غزه را بپذیرد

لیبرمن درباره حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب غزه هم گفت: ارتش اسرائیل باید در هفته اول جنگ وارد رفح می‌شد.

وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس حزب اپوزیسیون «اسرائیل خانه ما» گفت، دولت مصر باید مسئولیت نوار غزه در مرحله «پساجنگ» را برعهده بگیرد.

به گزارش ایسنا، سایت خبری صهیونیستی news ۱ نوشت بازی پایانی پیشنهادی «آویگدور لیبرمن» وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس حزب اپوزیسیون «اسرائیل خانه ما» این است که مصر مسئولیت غزه را بر عهده بگیرد و می‌گوید هر کسی که ادعا می‌کند تشکیلات خودگردان فلسطین باید به غزه بازگردد، به سادگی از واقعیت جدا شده است.

لیبرمن درباره حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب غزه هم گفت: ارتش اسرائیل باید در هفته اول جنگ وارد رفح می‌شد.

وی به کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاخت و برای مرحله پساجنگ غزه پیشنهاد کرد: ما باید همان هفته اول جنگ به رفح وارد می‌شدیم نه اینکه ۶ ماه منتظر بمانیم. هرکسی که غزه را می‌شناسد، بر این مساله واقف است که ۹۰ درصد تسلیحات غیرقانونی از مصر از طریق محور فیلادلفیا قاچاق می‌شود.

لیبرمن افزود: ما باید تعیین کنیم که پایان بازی چیست. مصری‌ها باید مسئولیت غزه را بپذیرند و هر کسی که ادعا می‌کند تشکیلات خودگردان فلسطین باید کنترل غزه را به دست بگیرد و مسئولیت سیاسی و امنیتی را بر عهده بگیرد، به سادگی از واقعیت جدا شده است.

وی ادامه داد: «فقط اشاره می‌کنم که در سال ۲۰۰۵، پس از جنون جدایی، اسرائیل کنترل را به ابومازن (محمود عباس) واگذار کرد و حماس تشکیلات خودگردان فلسطین را بیرون کرد و بدون حمایت اسرائیل، ابومازن و دولتش نمی‌توانستند حتی برای یک لحظه زنده بمانند.»

وی گفت: لازم نیست از مصری‌ها بخواهید، بلکه باید عمل کنید و آن‌ها نباید چاره‌ای جز جدا کردن اسرائیل از غزه داشته باشند. اگر رهبری قادر به تحمل فشار‌ها نیست، لیاقت رهبری ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها