اوکراین آماده مذاکره با روسیه شد؟


اوکراین آماده مذاکره با روسیه شد؟

سخنگوی کرملین امروز (جمعه) گفت، اوکراین در حال حاضر آمادگی‌ای از خود را برای گفتگو با روسیه نشان نمی‌دهد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین درباره اینکه آیا کی‌یف آمادگی مذاکره دارد یا خیر، گفت: نه ما چنین احساسی نداریم. وضعیتی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین درباره ممنوعیت مذاکرات با روسیه وضع کرد، همچنان وجود دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی با اشاره به نشست قریب‌الوقوع صلح اوکراین در سوئیس گفت: برگزاری این نشست بدون روسیه منطقی نیست.

پسکوف ادامه داد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آمادگی خود را برای مذاکرات اعلام کرد زمانیکه مذاکرات بر اساس پیش نویس توافق مورد قبول در استانبول بود.

سخنگوی کرملین همچنین گفت، رویداد‌هایی مانند مراسم تحلیف ریاست جمهوری روسیه توسط دشمنان به منزله دلیل برای تحریکات بیشتر است، اما مسکو می‌داند که چطور در برابر این‌ها مقاومت کند.

وی افزود: تلاش‌هایی برای مداخله در امور داخلی روسیه همچنان ادامه دارد. مقام‌ها حداکثر تلاش خود را برای تضمین امنیت کشور از جمله امنیت اطلاعاتی انجام می‌دهند.

پسکوف گفت، پیشنهاد برای تعیین کلیسای ارتدوکس روسیه به عنوان یک سازمان تروریستی توسط استونی هوشمندانه نیست. اوایل امروز وزیر کشور استونی گفته بود که به پارلمان پیشنهاد می‌دهد تا کلیسای اسقفی مسکو را به عنوان سازمانی تروریستی اعلام کند تا فعالیت‌های این کلیسا در استونی ممنوع شود.

سخنگوی کرملین درباره پیشنهاد وزیر کشور استونی گفت: اصلا نمی‌خواهم به اظهارنظری درباره این پیشنهاد فکر کنم. به هر حال، گفته این آقا اصلا هوشمندانه نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج