پدر داماد محکوم به پرداخت دیه شد


پدر داماد محکوم به پرداخت دیه شد

مرد میانسال که در جشن عروسی پسرش با تیراندازی دو کودک را ناخواسته به کام مرگ کشانده و پدر و مادر آنها را زخمی کرده بود پس از دوبار محاکمه در نهایت از سوی قضات دادگاه کیفری به پرداخت دیه محکوم شد.

به گزارش مشرق، این حادثه پنجم تیر سال ۱۴۰۰ به پلیس اعلام شد و وقتی مأموران به محل عروسی که باغی در منطقه ملارد بود، رفتند در بررسی‌های اولیه مشخص شد که پدر داماد با اجرای رسم سنتی تیراندازی در مراسم عروسی پسرش چندین گلوله شلیک کرده است اما دختر ۱۲ ساله‌ای به نام مریم و پسر ۹ ساله‌ای به نام مهیار با اصابت گلوله جان باختند. پدر مریم و مادر مهیار هم که مجروح شده بودند به بیمارستان انتقال پیدا کردند.

در ادامه متهم ۶۰ ساله به نام محمود که به خاطر شرب خمر حالت طبیعی نداشت در محل عروسی بازداشت شد. وی پس از انتقال به پلیس آگاهی و در توضیح ماجرا به مأموران گفت: من فقط برای نشان دادن شادی جشن عروسی پسرم تیراندازی و رسم مان را اجرا کردم. باور کنید قصدی برای کشتن میهمانان نداشتم.

با تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه چهار دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

اولین جلسه دادگاه

در نخستین جلسه دادگاه شاکی‌های پرونده خواهان قصاص متهم شدند.

سپس متهم به جایگاه رفت و با رد اتهام قتل عمدی گفت: ما اهل لرستان هستیم و به رسم قدیمی مان در جشن‌ها به نشانه شادی تیراندازی می‌کنیم، آن شب هم من می‌خواستم شادی مان را نشان دهم که این فاجعه رخ داد. باور کنید من قصدی برای قتل میهمانانم نداشتم و شرمنده خانواده‌های عزادار هستم.

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و متهم را به خاطر قتل شبه عمد به پرداخت دیه به اولیای دم دو کودک و ۳ سال حبس محکوم کردند.

پس از صدور رای، اولیای دم به حکم صادره اعتراض کردند و قضات دیوان با شکستن حکم، پرونده را بار دیگر برای رسیدگی به شعبه ۱۰(هم‌عرض) فرستادند.

دومین جلسه دادگاه

در دومین جلسه رسیدگی به این پرونده نیز بار دیگر شاکی‌ها خواهان قصاص و دریافت دیه شدند.سپس وکیل اولیای دم به جایگاه رفت و گفت: متهم مدعی است به خاطر مصرف مسکرات اختیاری بر رفتارش نداشته است. اما مستی وی در دادسرا بررسی و ادعای وی مبنی بر مسلوب الاراده بودن رد شده است. او از اسلحه که وسیله‌ای کشنده است استفاده کرده و این موضوع نیازی به قصد و نیت او برای قتل ندارد.عمل متهم کشنده و اتهامش قتل عمدی است.

پس از دفاعیات متهم وکیلش گفت: در بازبینی فیلم عروسی مشاهده شد که ۴ گلوله به صورت هوایی شلیک شده و بعد از آن اسلحه روی زمین افتاده و گلوله پنجم به طور غیرعمدی شلیک شده است. بنابراین موکلم قصدی برای قتل نداشته است.

در پایان جلسه قضات با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده بار دیگر متهم ۶۰ ساله را از اتهام قتل عمدی تبرئه و به خاطر قتل شبه عمد به پرداخت دیه کامل دو کودک و همچنین پرداخت دیه به خاطر جراحت‌های وارد شده به دو مجروح حادثه محکوم کردند.

منبع: روزنامه ایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل