تراشه‌های خارجی از شبکه‌های مخابراتی چین حذف می‌شوند


تراشه‌های خارجی از شبکه‌های مخابراتی چین حذف می‌شوند

مقامات چینی به شرکت‌های مخابراتی این کشور دستور دادند تراشه‌های خارجی را تا سال ۲۰۲۷ از شبکه‌های خود حذف کنند.

تراشه‌های خارجی از شبکه‌های مخابراتی چین حذف می‌شوند

به گزارش ایران اکونومیست، وال استریت ژرونال با نقل این خبر از منابع آگاه، نوشت:‌ این اقدام روی شرکت‌های آمریکایی اینتل و AMD تاثیر می‌گذارد. ارزش سهام این شرکت‌ها در پی انتشار این خبر، بیش از ۱.۵ درصد کاهش یافت.

در بحبوحه تنش‌ها میان آمریکا و چین و تشدید محدودیت‌های واشنگتن برای صادرات فناوری پیشرفته، پکن اقداماتش برای حذف فناوری ساخت غرب و استفاده از جایگزین‌های بومی را مضاعف کرده است.

طبق اعلام پنج شرکت کارگزاری که به دستور سال ۲۰۲۲ رگولاتور دارایی دولتی چین اشاره کردند، شرکت‌های دولتی در سال ۲۰۲۲ دستور یافتند تا سال ۲۰۲۷، از محصولات داخلی در سیستم‌های نرم افزاری اداری استفاده کنند.

در گزارش روزنامه وال استریت ژورنال آمده است: وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، به اپراتورهای تلفن همراه دولتی دستور داده است تا شبکه‌های خود را برای نیمه رساناهای خارجی، بازرسی کرده و برنامه زمانی مشخصی را برای تعویض آنها، اعلام کنند.

پیش تر، روزنامه فایننشیال تایمز در مارس گزارش کرده بود پکن، دستورالعملی را برای حذف تراشه‌های آمریکایی ساخت شرکت‌های اینتل و AMD از رایانه‌ها و سرورهای دولتی، اعلام کرده است.

چین، بزرگترین بازار اینتل در سال میلادی گذشته بود و در بیش از ۲۷ درصد از کل درآمد این شرکت، سهم داشت.

بر اساس گزارش رویترز، تدارکات شرکت‌های مخابراتی چینی نشان می‌دهد که به طور فزاینده، به استفاده از گزینه‌های بومی روی آورده اند و این امر تا حدودی با بهبود کیفیت و ثبات تراشه‌های چینی، حاصل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا