یک تعمیرگاه مدعی شد: مراجعه 200 کارت RTX 4090 معیوب در ماه با مشکل ذوب شدن کانکتور


یک تعمیرگاه مدعی شد: مراجعه 200 کارت RTX 4090 معیوب در ماه با مشکل ذوب شدن کانکتور

در حالی که انویدیا هرگز زیر بار نرفته است، اما یک تعمیرگاه مشهور می‌گوید ذوب شدن کانکتور کارت گرافیک RTX 4090 ادامه دارد و تنها ظرف یک ماه ۲۰۰ کانکتور ذوب شده را تعویض کرده است. NorthridgeFix برای اثبات ادعای خود یک کارت حاوی انبوهی از...

در حالی که انویدیا هرگز زیر بار نرفته است، اما یک تعمیرگاه مشهور می‌گوید ذوب شدن کانکتور کارت گرافیک RTX 4090 ادامه دارد و تنها ظرف یک ماه ۲۰۰ کانکتور ذوب شده را تعویض کرده است. NorthridgeFix برای اثبات ادعای خود یک کارت حاوی انبوهی از کانکتورهای ذوب شده را جلوی دوربین نشان داده است.

ظاهراً ذوب شدن کانکتور تغذیه کارت‌های گرافیک پرچمدار RTX 4090 انویدیا تمامی ندارد و با وجود یک سال از عرضه‌ آن، هنوز هم قربانی می‌گیرد. انویدیا پس از عرضه RTX 4090، کانکتور تغذیه آن را به نسخه اصلاح شده ۱۲V-۲×۶ تغییر داد، اما ظاهراً بازهم مشکل ذوب شدن کانکتور دست بردار خریداران نیست.

تداوم مشکل سوختن کانکتور تغذیه کارت‌های RTX 4090 انویدیا

تعمیرگاه NorthridgeFix مدعی است هنوز هم کارت‌هایی با مشکل ذوب شدن یا سوختن کانکتور تغذیه برای تعمیر دریافت می‌کند که تعداد آنها در ماه به ۲۰۰ عدد می‌رسد. در صورتی که این عدد درست باشد، به وضوح موضوع نگران‌کننده‌ای است. متاسفانه این تعمیرگاه مشخص نکرده کارت‌های دریافتی مجهز به کانکتور اولیه هستند یا نسخه اصلاح شده هم دچار مشکل ذوب شدن می‌شود.

در حال حاضر به دارندگان کارت‌های RTX 4090 توصیه می‌شود از آداپتور موجود در جعبه کارت گرافیک یا ترجیحاً کابل اورجینال پاور (در صورت وجود) استفاده کنند و قید آداپتورها یا کابل‌های ساخت‌سازندگان ثالث را بزنند. همچنین شاید اورکلاک نکردن RTX 4090 ایده خوبی باشد، چراکه مصرف برخی مدل‌ها به ۶۰۰ وات می‌رسد که می‌تواند برای کانکتور تغذیه مشکل‌ساز شود.

یک تعمیرگاه مدعی شد: مراجعه 200 کارت RTX 4090 معیوب در ماه با مشکل ذوب شدن کانکتور

جالب اینکه فعلاً هیچ یک از AMD یا اینتل برای بکارگیری کانکتور ۱۲VHPWR یا ۱۲V-۶X۲ در نسل بعدی کارت‌های گرافیک خود تمایلی نشان نداده‌اند و انویدیا تنها سازنده‌ای است که از این کانکتور جنجالی استفاده می‌کند.

متاسفانه به نظر می‌رسد ذوب شدن یا سوختن کانکتور تغذیه کارت‌های RTX 4090 می‌تواند هر زمانی رخ بدهد و لزوماً به نصب غیراصولی مربوط نمی‌شود. برای نمونه گزارش‌هایی وجود دارد که برخی کارت‌ها پس از چند ماه یا حتی یک سال دچار سوختگی کانکتور شده‌اند. از همین رو احتمالاً شانس ذوب شدن کانکتور به میزان و شدت استفاده از کارت بستگی داشته باشد.

شاید تنها نکته مثبت ماجرا، سهولت تعویض کانکتور ۱۲VHPWR باشد، با این حال چیزی درباره دسترسی آسان به کانکتور یدک نمی‌دانیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان