توصیه طعنه‌آمیز انویدیا به دارندگان پردازنده‌های نسل 13 و 14 اینتل!


توصیه طعنه‌آمیز انویدیا به دارندگان پردازنده‌های نسل 13 و 14 اینتل!

احتمالاً می‌دانید که برخی دارندگان پردازنده‌های نسل چهاردهمی و سیزدهمی اینتل از ناپایداری در بازی‌ها یا حتی معیوب شدن CPU خود خبر داده‌اند. جالب اینکه اخیراً انویدیا به دارندگان گرافیک‌های خود توصیه کرده مشکل را با اینتل پیگیری کنند و ارتباطی...

احتمالاً می‌دانید که برخی دارندگان پردازنده‌های نسل چهاردهمی و سیزدهمی اینتل از ناپایداری در بازی‌ها یا حتی معیوب شدن CPU خود خبر داده‌اند. جالب اینکه اخیراً انویدیا به دارندگان گرافیک‌های خود توصیه کرده مشکل را با اینتل پیگیری کنند و ارتباطی با گرافیک‌های GeForce ندارد.

پیج جدیدترین درایور گرافیک‌های انویدیا حاوی توضیحات جالبی است که در فروم رسمی این کمپانی یافت می‌شود. در توضیحات درایور نگارش 552.12 انویدیا بر روی موضوع جالبی دست گذاشته و از کاربران خود خواسته لطفاً توجه کنند که مشکل ناپایداری در مرورگرهای مبتنی بر Chromium و بازی‌ها که دارندگان پردازنده‌های Raptor Lake و Raptor Lake Refresh با آن مواجه هستند، ارتباطی با این کمپانی ندارد.

توصیه انویدیا به دارندگان پردازنده‌های نسل 13 و 14 اینتل

انویدیا به دارندگان کارت‌های گرافیک خود که از سیستم‌هایی با پردازنده‌های نسل سیزدهمی یا چهاردهمی اینتل استفاده می‌کنند، توصیه کرده در صورت مواجه با خطای حافظه ویدئویی، کرش کردن و ناپایداری در بازی‌ها، سراغ اینتل و Epic Games بروند، چراکه ارتباطی با درایور یا محصولات GeForce ندارد. انویدیا حتی به وب‌سایت اینتل و Epic Games لینک داده است.

توصیه طعنه‌آمیز انویدیا به دارندگان پردازنده‌های نسل 13 و 14 اینتل!

RAD Game Tools که زیرمجموعه Epic Games است، می‌گوید مشکل ناپایداری یا کرش کردن بازی‌های مبتنی بر موتور بازی Unreal engine به یک مشکل سخت‌افزاری در پردازنده‌های 13900K و 14900K مربوط می‌شود. ظاهراً کسر کوچکی از پردازنده‌های یاد شده در زمان لود شدید دچار رفتار ناخواسته می‌شوند. هرچند ریشه مشکل به طور دقیق مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد تنظیمات بایوس مادربرد، فرکانس بوست پردازنده و میزان مصرف انرژی در بروز مشکل دخیل باشند.

در همین رابطه بخوانید:

- علت کرش کردن پردازنده‌های Core i9-13900K و i7-13700K اینتل مشخص شد
- هشدار یک توسعه دهنده بازی به دارندگان پردازنده‌های Core i9 اینتل
- ماجرای کرش کردن CPU های اینتل بیخ پیدا کرد!

تاکنون اینتل هیچ گونه راهکار رسمی برای حل مشکل ناپایداری پردازنده‌های 13900K و 14900K ارائه نکرده است، با این حال راهکارهای غیر رسمی چون محدود کردن مصرف و فرکانس پردازنده می‌تواند موقتاً موثر باشد.

ممکن است امیدوار باشیم که اینتل از طریق سازندگان مادربرد یک آپدیت میکروکد جدید برای رفع مشکل ارائه کند. با این حال هنوز روشن نیست که چنین آپدیتی می‌تواند عیب پردازنده‌های دچار ناپایداری را برطرف کند یا نه.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج