واکنش اتحادیه اروپا به حمله ایران علیه اسرائیل


واکنش اتحادیه اروپا به حمله ایران علیه اسرائیل

مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا بدون اشاره به اینکه حمله پهپادی ایران علیه سرزمین‌های اشغالی در واکنش به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه صورت گرفته، پاسخ ایران را محکوم و بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها تاکید کردند 21 بین الملل 1403/01/26

اتحادیه اروپا به حمله ایران علیه اسرائیل واکنش نشان داد

جوسپ بورل شنبه شب (به وقت محلی اروپا) با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، اقدامات غیرقانونی و تنش‌زای رژیم صهیونیستی در منطقه را نادیده گرفت و ادعا کرد: اتحادیه اروپا حمله غیرقابل قبول ایران به (رژیم) اسرائیل را به شدت محکوم می‌کند.

وی پاسخ ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی در سوریه را تشدید بی‌سابقه‌ تنش‌ها توصیف کرد که طبق ادعای او، امنیت منطقه غرب آسیا را تهدید خواهد کرد.

شارل میشل رئیس شورای اروپا نیز در واکنش مشابهی، گفت: باید برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها در منطقه تلاش کرد. همچنین باید از خونریزی بیشتر جلوگیری کرد.

وی افزود: ما با شرکای خود به پیگیری اوضاع از نزدیک ادامه خواهیم داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساعتی پیش با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!