این جوراب‌های الکترونیکی از قطع عضو افراد دیابتی جلوگیری خواهند کرد


این جوراب‌های الکترونیکی از قطع عضو افراد دیابتی جلوگیری خواهند کرد

پژوهشگران از جوراب‌های الکترونیکی جدیدی رونمایی کرده‌اند که به لطف مجموعه‌ای از سنسورها می‌توانند به گردش خون در پاهای افراد مبتلا به دیابت کمک کنند. این کار باعث خواهد شد تا از عوارض ناخواسته دیابت به ویژه قطع عضو به شکل چشمگیری جلوگیری...

پژوهشگران از جوراب‌های الکترونیکی جدیدی رونمایی کرده‌اند که به لطف مجموعه‌ای از سنسورها می‌توانند به گردش خون در پاهای افراد مبتلا به دیابت کمک کنند. این کار باعث خواهد شد تا از عوارض ناخواسته دیابت به ویژه قطع عضو به شکل چشمگیری جلوگیری شود.

افراد مسن معمولاً تمایلی به پوشیدن دائمی گجت‌های پزشکی و دستگاه‌های مانیتورینگ سلامت ندارد. بر همین اساس، مهندسان و پزشکان همواره به دنبال راهی برای کوچک‌تر و سازگارتر کردن این‌گونه دستگاه‌ها هستند.

این جوراب‌های الکترونیکی از قطع عضو افراد دیابتی جلوگیری خواهند کرد

در تازه‌ترین مورد، پژوهشگران توانسته‌اند نوعی جوراب الکترونیکی مجهز به حسگرهای پیچیده ایجاد کنند که می‌تواند به بهبود وضعیت گردش خون در پاهای افراد مبتلا به دیابت کمک کند.

طبق گزارش انجمن دیابت ایالات متحده، تنها در این کشور بالغ بر 16.5 میلیون سالمند مبتلا به دیابت زندگی می‌کنند. علاوه بر این، گفته می‌شود که 34 درصد از ساکنان خانه سالمندان سراسر جهان و همچنین 20 درصد سالمندانی که در خانه از آن‌ها مراقبت می‌شوند نیز به این مشکل دچار هستند.

این جوراب‌های الکترونیکی از قطع عضو افراد دیابتی جلوگیری خواهند کرد

جوراب‌های نجات‌بخشی که از قطع پا جلوگیری خواهند کرد

به گفته محققان، پوشیدن این جوراب الکترونیکی می‌تواند از زخم‌های پا و یکی از ترسناک‌ترین عوارض بیماری دیابت یعنی از کار افتادن پا و سپس قطع آن جلوگیری کند.

در نظر داشته باشید که مشکلات مرتبط با از بین رفتن سیستم گردش خون در پاها پس از ابتلا به دیابت، اغلب بدون علامت آغاز شده و تا زمانی که مشکل بسیار جدی و درمان آن بسیار دشوار شود، تشخیص بالینی آن ساده نیست.

این جوراب‌های الکترونیکی از قطع عضو افراد دیابتی جلوگیری خواهند کرد

دکتر کی هونگ‌لی (Ki Hong Lee)، پژوهشگر ارشد این تحقیقات، در رابطه با جوراب‌های الکترونیکی جدید توضیح داد:

تشخیص زودهنگام مشکلات راه رفتن با استفاده از جوراب الکترونیکی، بیماران را قادر می‌سازد تا یک سبک راه رفتن سالم را بیاموزند و از مشکلات جدی در اندام‌های تحتانی جلوگیری کنند. بررسی‌های ما نشان داد که جوراب الکترونیکی می‌تواند راهی آسان و غیرتهاجمی برای یافتن بیماران مبتلا به دیابت باشد که می‌توانند از آموزش راه رفتن برای جلوگیری از عوارض این بیماری بهره‌مند شوند.

به گفته وی، حسگرهای تعبیه شده در این جوراب‌های الکترونیکی وظیفه نظارت بر ضربان قلب و همچنین بررسی نوار قلب ثبت شده توسط دستگاه‌های روی مچ دست یا قفسه سینه را بر عهده دارند. این کار در زمان راه رفتن یا ایستادن بیمار انجام خواهد شد.

در همین رابطه بخوانید:

- به کمک این فناوری مارها می‌توانند پا داشته باشند و راه بروند [تماشا کنید]
- با این فناوری جدید سونی می‌توانید واقعاً به دنیای واقعیت مجازی قدم بگذارید!ْ

به گزارش وب‌سایت Mcknightsseniorliving، این حسگرهای همچنین قادر به تشخیص میزان فشاری هستند که کاربران هنگام راه رفتن به پای خود وارد می‌کند و می‌توانند آسیب احتمالی رگ‌های خونی را در میان افراد مبتلا به دیابت مقایسه کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا