عزیزی: اگر کشوری با اسرائیل علیه ایران همکاری کند نتایج آن پشیمان کننده خواهد بود


عزیزی: اگر کشوری با اسرائیل علیه ایران همکاری کند نتایج آن پشیمان کننده خواهد بود

عزیزی نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اسپوتنیک اعلام نمود که آمریکا باعث تنش فعلی است

شب گذشته در انتقام از حمله تروریستی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همراهی ارتش جمهوری اسلامی ایران حملات گسترده ی پهپادی و موشکی علیه اسرائیل را انجام داد. در پی این اقدام جمهوری اسلامی ایران واکنش مجامع جهانی در محکومیت ایران جالب توجه بود، واکنشی که به اسرائیل پس از حمله به کنسولگری ایران در دمشق نشان داده نشد. ابراهیم عزیزی، نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: ‌ اقدام مقتدرانه و شجاعانه شب گذشته سپاه پاسداران و هوافضای این نیرو پیام هایی را هم برای دشمنان و هم برای دوستان ملت ایران داشته، پیام این اقدام به دشمنان ملت ایران این است که ما روی منافع، امنیت ملی و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی ایران تا پای جان ایستاده‌ایم و ذره‌ای در این موضوع مصالحه، عقب ‌نشینی یا معامله ای نخواهیم داشت، این نکته‌ای است که تمام سران جبهه کفر باید بر سر آن به نتیجه رسیده باشند.
وی افزود: اقدام شب گذشته نشان داد که اقتدار جمهوری اسلامی ایران یک اقتدار مثال زدنی است، فاصله مبدا تا مقصد موشک‌ های ما بیش از ۱۷۰۰ کیلومتر بود و این نشان داد که ما از اقتدار مثال زدنی برخورداریم که در طول تاریخ این اقدام بی‌نظیر بوده. در نتیجه پیام این اقدام برای دشمنان ملت ایران ناامیدی، یاس، شکست و برای دوستان ملت ایران‌‌ صلح، دوستی و امنیت است. نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران ضمن تاکید بر اهمیت این حمله در اقتدار خاورمیانه، بیان کرد: ما به کشور های منطقه‌ این پیام را مخابره کردیم که می‌توانیم امنیت منطقه را خودمان تامین کنیم و نباید اجازه دهیم بیگانگان در مسائل امنیتی و منطقه‌ ای ما ورود کنند؛ چیزی که امروز شاهد آن هستیم اقتدار ایران اسلامی و موفقیت بی‌نظیری است که در این عملیات محقق شده و دشمنان ملت ایران باید بدانند که اگر بخواهند دست از پا خطا کنند با برخورد های قاطع‌ تر و جدی ‌تری روبرو خواهند شد و مطمئن باشند که جمهوری اسلامی ایران آمادگی برخوردهای قاطع‌تر و کوبنده‌تر را نیز دارد. ابراهیم عزیزی نقش آمریکا در ایجاد تنش کنونی را بیش از اندازه پررنگ توصیف کرد و اظهار داشت: آمریکایی‌ ها در ترغیب، تشویق و پشتیبانی از رژیم جنایتکار صهیونیستی نقش بزرگی داشتند. اگر همکاری و حمایت آنها نبود شاید رژیم صهیونیستی هیچگاه به خود جرات نمی‌داد که کنسولگری یک کشور را مورد حمله قرار دهد، به نظر ما آمریکایی‌ ها خود عامل اصلی این جنایت‌ها هستند و اکنون باید بپذیرند که اگر دست از این رفتار ها برندارند متضرر اصلی خودشان هستند. بدون شک این اقدامات آمریکا در حافظه ملت ایران خواهد ماند. وی تاکید کرد: من مطمئن هستم که اگر کشوری بخواهد در اقدامی علیه ایران با رژیم صهیونیستی همکاری داشته باشد نتایج آن برایشان پشیمان کننده خواهد بود، ما هیچ گونه خط قرمزی در حوزه منافع و امنیت ملی برای خود قائل نیستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس