تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت با چین


تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت با چین

رهبر کره شمالی در دیدار با قانون‌گذار ارشد دولت چین بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت پکن و پیونگ‌یانگ تأکید کرد.

تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت با چین

به گزارش راهبرد معاصر، «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی در دیدار با «ژائو لجی» رییس کمیته دایمی کنگره ملی خلق چین بر توسعه روابط بلندمدت این کشور با پکن تأکید کرد.

به نوشته خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA)، سفر لجی، سفر ارشدترین مقام دولتی چین به کره شمالی از سال ۲۰۱۸ است؛ این قانون‌گذار ارشد چین برای شرکت در هفتادوپنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور به پیونگ‌یانگ سفر کرده است.

بنابر این گزارش، رهبر کره شمالی در این دیدار اعلام کرد که ا نتظار داد دو کشور «به طور پیوسته این سنت‌های دوستی پایدار را پییش بببرند و توسعه دهند تا دو کشور شاهد «پیشرفت مسئولانه و به‌ثمرنشستن موفق سالگرد دوستی کره شمالی و چین باشد.»

رهبر کره شمالی روز شنبه در پیونگ یانگ با قانون‌گذار ارشد چین دیدار کرد. در این دیدار که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور صورت گرفت، قانونگذار ارشد چین اعلام کرد که پکن متعهد به تقویت روابط دوجانبه با کره شمالی است.

ژائو افزود که در این وضعیت جدید، چین آماده است تا روابط دو کشور چین و کره را پیش ببرد. رییس پارلمان چین بر اهمیت همکاری راهبردی و بلندمدت چین و کره تاکید کرد و گفت که پکن خواهان روابط دوجانبه و متقابل سودمند با پیونگ یانگ است./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم