لغو مرخصی کلیه مدیران استان کرمان در پی هشدار هواشناسی


لغو مرخصی کلیه مدیران استان کرمان در پی هشدار هواشناسی

استاندار کرمان با اشاره به صدور هشدار قرمز هواشناسی در استان از آمادگی کامل دستگاه‌ های اجرایی استان کرمان برای مقابله با بارش ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) و به نقل از استانداری کرمان؛ شورای ادارای استان کرمان یکشنبه شب ۲۶ فروردین با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، معاونان و مدیران ستادی استانداری، مدیران کل و سایر اعضا برگزار شد.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در این جلسه با تبریک عملیات غرورآفرین وعده صادق توسط سپاه پاسداران، افزود: این یک عملیات افتخارآفرین، تاریخی و سیلی محکمی بود که رژیم منحوس صهیونیستی هیچ وقت آن را فراموش نخواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه عملیاتی وعده صادق سپاه پاسداران از نظر نظامی نیز بسیار بزرگ و قابل توجه بوده است، افزود: اما ارزش روانی این عملیات بزرگ‌ تر از ارزش نظامی آن است، لذا دشمن صهیونیستی تصور نمی‌ کرد که این چنین ضربه سنگینی را دریافت کند.
استاندار کرمان تصریح کرد: عملیات وعده صادق، انرژی بسیار مثبتی به همه آزادی‌خواهان دنیا و مردم کشورمان منتقل کرد و قطعا موجب ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌ الملل خواهد شد.
فداکار در ادامه با اشاره به هشدار سطح قرمز استان و بارندگی‌ های سنگین در روزهای سه‌ شنبه و چهارشنبه، عنوان کرد: در کل استان بارندگی خواهیم داشت، اما اوج این بارندگی‌ ها در جنوب استان و بخصوص در منطقه جازموریان خواهد بود.
وی اظهار داشت: همه دستگاه‌ ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم باید کمک کنند؛ تا رحمت الهی برای مردم زحمت ایجاد نکند، لذا در این زمینه ستاد بحران در همه شهرستان‌ ها تشکیل و مرخصی همه مدیران کل در استان لغو شده است.
استاندار کرمان با بیان این مطلب که فرمانداران، شهرداران و دهیاران باید در آماده‌باش کامل قرار داشته باشند، بیان داشت: همچنین باید تدابیر لازم در خصوص راه‌ ها، مناطق روستایی، پل‌ ها و سیل‌ بندها اندیشیده شود.
فداکار با اشاره به ضرورت آمادگی کامل ادارات برق، گاز و آب و همچنین مخابرات در استان، خاطرنشان کرد: کشاورزان برداشت‌ های خود را در حد امکان تا روز دوشنبه انجام دهند و در روزهای سه‌ شنبه و چهارشنبه از محصولات خود مراقبت لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه گروه‌های مردمی و جهادی نیز با حضور در منطقه آمادگی لازم را داشته باشند، تصریح کرد: در صورت نیاز با همکاری آموزش و پرورش مردم در مدارس اسکان داده بشوند.
استاندار کرمان عنوان کرد: جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن جنوب جهت پیش‌ بینی خسارات، آمادگی لازم را داشته باشند. در شرق استان بخصوص ریگان باید آمادگی لازم وجود داشته باشد، همچنین مراکز حیاتی مثل نانوایی‌ ها و پمپ بنزین‌ ها مخازن خود را تأمین کنند که دچار کمبود نشوند.
فداکار با اشاره به اینکه مردم باید کمک کنند چراکه نقش اصلی با مردم است و باید پیش‌بینی لازم را در این زمینه داشته باشند، اذعان داشت: بیمارستان، مراکز درمانی، شرکت‌ ها و شهرک‌ های صنعتی نیز باید مراقبت لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه اطلاع‌ رسانی لازم باید در شهرستان‌ ها انجام شود، خاطرنشان ساخت: با توجه به فصل بهار و برداشت محصولات، این بارندگی ممکن است خساراتی ایجاد کند. از طرف دیگر هیچ کم‌ کاری از مدیران و مسئولان به هیچ قابل قبول نیست؛ لذا باید در حد توان کمک کرد که کشاورزی کمتر آسیب ببیند.
مدیر کل هواشناسی استان کرمان در این جلسه با اشاره به هشدار سطح قرمز هواشناسی افزود: میانگین بارندگی استان تا امروز ۶۰ میلیمتر بوده است و حدود ۵۰ درصد کمبود بارندگی در استان وجود دارد.
محسن عراقی زاده بیان داشت: روزهای سه‌ شنبه و چهارشنبه شاهد بارش سنگین باران در استان خواهیم بود که بیشتر آن را جنوب کرمان در بر می‌ گیرد.
وی خاطرنشان کرد: طبق پیش‌ بینی انجام شده در این دو روز میانگین حدود ۸۰ میلیمتر بارندگی خواهیم داشت؛ که تمرکز سنگین بارش‌ ها بیشتر در جنوب استان خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت