ایران یک قدرت مقتدر و امنیت آفرین است


ایران یک قدرت مقتدر و امنیت آفرین است

کنعانی: ایران به روش منطقی و مسئولانه عمل کرد.

خبرنگار اسپوتنیک گزارش داد که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی خود پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شد.
سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: «ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست. ایران ضمن پایبندی به منشور ملل متحد نسبت به عبور از خطوط قرمزش در هر مرحله محکم‌تر برای ایجاد بازدارندگی و تنبیه متجاوز عمل خواهد کرد.
درباره عملیات ایران و همچنین ادعاهای مقامات غربی برای پاسخ به ایران، اینکه موضع آمریکا چیست به نظر می‌آید زودهنگام است برای قضاوت، اما لازم است نکته‌ای را اشاره کنم. ایران یک قدرت مقتدر و امنیت آفرین است. اقدام ایران در حمله به برخی مقرهای نظامی رژیم صهیونیستی در سرزمین اشغالی در راستای اعمال حق ذاتی ایران برای دفاع از خود ذیل ماده 51 منشور ملل متحد و همچنین تجاوز اسرائیل به مقر دیپلماتیک ایران در سوریه است.
ایران و دستگاه دیپلماسی و نیروهای مسلح در رخداد اخیر و در واکنش مشروع به اقدام تجاوزکارانه رژیم به روشی حرفه‌ای عمل کردند. ایران به روش منطقی و مسئولانه عمل کرد. هشدارهای لازم را قبل از اقدام داده بودیم. پس از اتمام حجت، مقتدارانه عمل کردیم و در ادامه مقتدرانه عمل خواهیم کرد».
وی در ادامه افزود: «ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست. ایران ضمن پایبندی به منشور ملل متحد نسبت به عبور از خطوط قرمزش در هر مرحله محکم‌تر برای ایجاد بازدارندگی و تنبیه متجاوز عمل خواهد کرد. اقدام ایران ضروری و متناسب بود و اهداف نظامی را مورد هدف قرار داد. ایران با توجه به عدم اقدام لازم از سوی شورای امنیت و در نتیجه رفتار غیرمسئولانه آمریکا، انگلیس و فرانسه و نیز دفاع از امنیت و منافع ملی خود حرکت کرده است
در خصوص مواضع کشورهای غربی و احضار نمایندگان ایران، ایران اقدامش کاملا مسئولانه بود. ایران رفتار انگلیس در طفره رفتن محکومیت نقض‌های رژیم صهیونیستی را مسئولانه نمی‌داند. جای تاسف است که دولت انگلیس در حالی که چشم خودش را بر جنایات می‌بندد، اقدام مشروع ایران در دفاع از خودش را غیرقابل پذیرش تلقی می‌کند».
وی در خصوص جلسه شب گذشته شورای امنیت و همچنین قصد کشورهای غربی برای اعمال تحریم علیه ایران گفت: «شورای امنیت مسئولیت اولیه و اصلی حفظ صلح بین‌المللی را برعهده دارد. این شورا نسبت به درخواست ایران و سایر کشورهای مستقل در طول بازه زمانی 7 ماه گذشته به دلیل حمایت بی قید و شرط آمریکا و دیگر متحدان و همچنین استفاده دولت آمریکا در بکارگیری حق وتو، این شورا منفعل عمل کرده است.
در خصوص اقدامات کشورهای غربی، این کشورها باید توجه کنند که اقدام ایران مشروع بوده و باید قدردان خویشتنداری ایران نسبت به امنیت و صلح منطقه‌ای باشند. اینان به جای اتهام به ایران باید خویشتن را مورد بازخواست قرار دهند که در مقابل 7 ماه نسل کشی آشکار چه اقدامی انجام داده‌اند و چرا به مسئولیت حقوقی و اخلاقی خود در قبال فلسطین عمل نکرده‌اند. عاقلانه‌ترین کار این دولت‌ها این است که در کنار کشورهای صلح طلب، و کشورهایی که نقش سازنده ایفا کردند قرار بگیرند. به جای حمایت از رژیم از اقدام هوشمندانه ایران و اقدام معقولانه‌ای که انجام داد قدردانی کنند».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج