اعتراف یک روزنامه اسرائیلی به حمله بی سابقه ایران علیه اسرائیل


اعتراف یک روزنامه اسرائیلی به حمله بی سابقه ایران علیه اسرائیل

اقتصادنیوز : یک روزنامه اسرائیل حمله تل‌آویو به کنسولگری ایران در دمشق را اشتباهی راهبردی خواند که باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع اسرائیل و تحقیر شدید آن در برابر ایران شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در گزارشی حمله به کنسولگری ایران در دمشق را اقدامی اشتباه ناشی از ارزیابی‌های نادرست کابینه رژیم صهیونیستی دانسته و شب حمله تلافی‌جویانه ایران به اسراییل را یک «سیرک راهبردی» برای این رژیم خواند.

این گزارش به شکست راهبردی که رژیم صهیونیستی بعد از واکنش ایران گرفتار آن شده، اشاره و تاکید کرد که اسراییل تقریبا دو هفته در نتیجه ترس از این عملیات فلج شده بود و بعد از انجام ترور منتظر واکنش ایران بود.

خبر مرتبط
تداوم منازعه ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

عملیات ۱۴آوریل ایران علیه اسرائیل قواعد منازعه در دو دهه اخیر را تغییر نداد؛ اما تلاش شد با از میان رفتن خطوط قرمز کهن، خطوط قرمز جدیدی به‌صورت واضح و روشن تعریف شود.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه این سوال را مطرح کرد که چرا باید عملیات تروری انجام شود که عرصه تقابل را برای اسراییل در شمال و جنوب میلیون‌ها بار پیچیده‌تر می کند؟

این گزارش در ادامه با لحنی تمسخرآمیز نسبت به سران رژیم صهیونیستی می‌نویسد که آنها چگونه در حالی که بارها تصمیم به حمله به رفح گرفته‌اند و نمی‌توانند این حمله را انجام دهند، اقدام به تهدید ایران می‌کنند؟ این گزارش در ادامه تاکید می‌کند که پاسخ کاملا مشخص است مبنی بر اینکه آنها اشتباه می کنند.

یدیعوت افزود: آنها فراموش کرده‌اند که اسراییل دیگر نمی‌تواند به عنوان یک تهدید کننده مطرح باشد، چرا که کابینه‌ای دارد که از اعتماد عمومی برخوردار نیست و ارتش آن نیز بارها دچار اشتباه شده و نمی‌داند چگونه اشتباه‌های خود را جبران کند.

یدیعوت می‌افزاید که ترور فرماندهان سپاه در کنسولگری ایران در دمشق اشتباهی بود که باعث انجام یک حمله تاریخی ضد رژیم صهیونیستی شد.

این روزنامه صهیونیستی با اعلام اینکه اسراییل به شدت و به صورتی بی‌سابقه دچار تحقیر شده است، نوشت: بازدارندگی اسراییل که پیش از این در غزه و لبنان در هم شکسته بود، این بار در برابر تهران نیز فرو ریخت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها