جزئیات حمله نیروهای مسلح به محل استقرار نیروهای مسلح اوکراین


 جزئیات حمله نیروهای مسلح به محل استقرار نیروهای مسلح اوکراین

هماهنگ کننده جنبش زیرزمینی جزئیات حمله نیروهای مسلح به محل استقرار نیروهای مسلح اوکراین در اسلاویانسک را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لبدف، هماهنگ کننده جنبش زیرزمینی نیکولایف،به نقل از همکارانش به اسپوتنیک گفت که در نتیجه حمله ارتش روسیه، مزدوران فرانسوی در نزدیکی محل استقرار نیروهای مسلح اوکراین در اسلاویانسک زخمی شدند.
وی در توضیح گفت: «حمله به خود "موقعیت" اصلی که در مدرسه موسیقی قرار داشت، انجام نشد، بلکه در مجاورت آن. به همین دلیل تعدادی زخمی شدند. به احتمال زیاد، فرانسوی ها را به پاولوگراد بردند تا مردم محلی آنها را نبینند، زیرا وقتی آمبولانس ها در پاولوگراد زخمی ها را بردند، آمبولانس های محلی در همانجا منتظر مانده بودند».
پیش از این، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که مزدوران خارجی زیادی به طرفداری از اوکراین می جنگند، این موضوع هر بار تایید می شود.
در ماه دسامبر 2023، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه، گفت که از آغاز عملیات ویژه، نیروهای مسلح بیش از 5.8 هزار مزدور خارجی را منهدم کرده اند و 103 جنایتکار جنگی که مرتکب رفتار ظلمانه شدیدی شده بودند، در خاک اوکراین نابود شدند.
همانطور که قبلاً در وزارت دفاع روسیه گزارش شده بود، کی‌یف به دلیل شکست طرح های بسیج و پنهان کردن تلفات بزرگ نیروهای مسلح اوکراین، جذب مزدوران را تشدید کرده است. آنها در ایالات متحده آمریکا و کانادا، از جمله با کمک سیا، و همچنین در آسیا، آمریکای لاتین و خاورمیانه، از جمله مناطق تحت کنترل آمریکا در سوریه، مزدوران را استخدام می‌کنند.
وزارت دفاع روسیه بارها اعلام کرده است که رژیم کی‌یف از مزدوران خارجی به‌عنوان "گوشت دم توپ" استفاده می‌کند و ارتش روسیه به نابودی آنها در سراسر اوکراین ادامه خواهد داد. کسانی که برای پول جنگیدند در بسیاری از مصاحبه‌ها اعتراف کردند که ارتش اوکراین اقدامات خود را به خوبی هماهنگ نمی‌کند و شانس زنده ماندن در نبردها کم است، زیرا شدت درگیری در اوکراین با افغانستان و خاورمیانه که آنها به آن عادت کرده‌اند، قابل مقایسه نیست.
مسکو بارها اعلام کرده است که کمک‌های نظامی غرب برای کی‌یف هیچگونه نتیجه خوبی ببار نمی آورد و فقط درگیری را طولانی‌تر می‌کند. هرگونه نقل و انتقال سلاح می تواند به هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل ‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق