درمان خانگی سالک روشی کاربردی و موثر


درمان خانگی سالک روشی کاربردی و موثر

آنچه در این مقاله می‌خوانید شناخت روش‌های درمان خانگی سالک به شما در سرعت بخشیدن به بهبود بیماری کمک می‌کند. گاهی اوقات کمک گرفتن از روش‌های خانگی باعث می‌شود تا چندین روش درمانی در کنار هم بهبودی را سرعت ببخشند و زخم به شکل بهتری از بین برود.

درمان خانگی سالک یکی از راه‌های جلوگیری به موقع از عوارض شدیدتر این بیماری است. گاهی اوقات این درمان‌های خانگی می‌تواند تا حد زیادی خطرات احتمالی بعدی را کاهش دهد. به همین دلیل ما در این مقاله به تمام جزئیات این نوع روش درمانی سالک پرداخته‌ایم. اگر درمان های خانگی روی این بیماری اثری نداشت، باید به سرعت از یک پزشک متخصص پوست یا دکتر عفونی نوبت ویزیت دریافت کنید و برای ارزیابی‌های بیشتر مراجعه نمایید. درمان به موقع این بیماری برای کاهش عوارضی که بر زیبایی دست می‌گذارد موضوعی خیلی مهم است. پس نباید زمان را از دست داد. سری به وبسایت دکترتو بزنید، بهترین پزشک را برای خود بیابید و خیلی راحت نوبت ویزیت آنلاین و حضوری خود را دریافت کنید.

درمان خانگی سالک چیست؟

روش های خانگی و درمان های گیاهی سالک می‌توانند به طور موثری در درمان‌ آن اثرگذار باشند. روش‌های طب سنتی کمک زیادی به درمان سالک در خانه‌ می‌کنند. مواد طبیعی که بدون هیچ عارضه جانبی سرعت بهبود بیماری را افزایش می‌دهند. در ادامه مقاله این روش‌ها را به شکل دقیق‌تری شرح داده‌ایم.

درمان خانگی سالک روشی کاربردی و موثرزخم به جا مانده از نیش حشره سالک با درمان های خانگی قابل بهبودی است.

انواع روش درمان سالک در طب سنتی

در طب سنتی روش‌های زیادی برای درمان سالک استفاده می‌شود. این روش‌ها عبارتند از:

۱. درمان سالک با زردچوبه

کورکومین، پلی فنول به دست آمده از ریزوم زردچوبه، لیشمان کشی را علیه گونه‌های مختلف لیشمانیا انجام می‌دهد. این اتفاق با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی این ماده مرتبط است.

۲. درمان سالک با عسل

عسل به عنوان یک ماده طبیعی آنتی باکتریال، می‌تواند زخم را بهبود بخشد و از ابتلا به عفونت ناشی از زخم سالک جلوگیری کند.

متن انگلیسی:
Apply a layer of honey on the wound daily (to cover the entire surface of the wound) and bandage them until the wound dries into crust
ترجمه متن:
روزانه یک لایه عسل را روی زخم بمالید (تا تمام سطح زخم را بپوشاند) و آن را پانسمان کنید تا زخم خشک شود.

brieflands

۳. درمان سالک با سیر

از ترکیبات موثر سیر می‌توان آلیین، گاما گلوتامیل، سرکتوزان، ساپونین، آلیزین و آجوئن را نام برد. آلیزین موجود در سیر رشد زخم سالک را کنترل می‌کند. اثر ضد میکروبی سیر به آلدئید آلیک اسید یا آکرولئین درون‌ آن مرتبط است.

علاوه بر این، سیر با تحریک برخی از سلول‌های دفاعی مانند ماکروفاژها، لنفوسیت‌ها، سلول‌های NK، سلول‌های دندریتیک و ائوزینوفیل‌ها عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد.

۴. شیره فلوس و درمان سالک با طب سنتی

شیره فلوس یکی دیگر از درمان های گیاهی موثر طب سنتی برای سالک است. برای استفاده از آن باید فلوس را شکست و مغز آن را (مغز فلوس شامل هسته و شیره است.) در آب خیس کرد. سپس هسته را جدا کنید و شیره آن را که در آب حل می‌شود بگیرید.

با حرارت ملایم آن را غلیظ می‌‌کنیم تا به صورت یک پماد در آید؛ بعد آن را روی زخم سالک می‌گذاریم و این عمل را چندین بار تکرار می‌کنیم تا سالک درمان شده و از بین برود. یکی از مزایای این درمان این است که جای زخم آن پس از بهبودی کوچک و قشنگ باقی می‌ماند؛ به طوری که نه تنها صورت را زشت نمی‌کند بلکه بر زیبایی آن می‌افزاید.

می‌خوای از شیره فلوس استفاده کنی؟

برای درمان سالک بهتره مشاوره بگیری.

درمان خانگی سالک روشی کاربردی و موثر

۵. برگ ازگیل

برگ ازگیل معجزه طبیعت برای درمان سالک است. برای استفاده از این برگ ۵۰ گرم از آن را در یک لیتر آب به مدت پانزده دقیقه بجوشانید. ده دقیقه زمان دهید تا دم بکشد، در نهایت صاف کنید و آب آن را روزی سه مرتبه روی زخم سالک بمالید.

۶. عسل و حنا برای درمان خانگی سالک

ترکیب حنا و عسل یکی دیگر از راه های درمان زخم سالک است که در طب سنتی طرفداران زیادی دارد. شست و شو و پانسمان زخم با حنا و عسل راز این درمان است.

این روش برطرف کننده جای زخم نیست و تنها به درمان خود زخم می‌پردازد. پس اگر نگران جای زخم هستید حتما از یک پزشک متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید.

۷. آهک و روغن های گیاهی

در طب سنتی از ترکیب آهک تصفیه شده و روغن زیتون طبیعی به عنوان درمانی برای زخم سالک استفاده می‌شود. کافی است این دو ماده را با هم ترکیب کنید و روی زخم خود بزنید.

درمان خانگی سالک روشی کاربردی و موثربعضی از زخم‌ها به اندازه‌ای بزرگ و شدید هستند که شاید به راحتی درمان نشوند.

۸. درمان سالک با تریاک

شاید برایتان عجیب به نظر بیاید اما یکی دیگر از روش های درمان خانگی سالک تریاک است. تریاک را روی زخم قرار می‌دهند و بنا بر گفته افرادی که تجربه آن را داشته‌اند، سبب بهبود زخم می‌شود. اما شاید تهیه تریاک کار ساده‌ای نباشد و بهتر است به دیگر روش های درمان خانگی سالک روی آورید.

۹. ترکیب ریشه گیاه اشنان با عسل

جنسینگ خاصیت تقویت کنندگی سیستم ایمنی بدن را دارد. عسل هم که از گذشته تا کنون با خاصیت ضد التهابی و آنتی باکتریال خود شناخته می‌شد. ترکیب جینسینگ با عسل هم به دلیل اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی خود به عنوان یک روش درمان بسیار موثر برای سالک شناخته می‌شود.

۱۰. گل ارمنی و سرکه برای درمان خانگی سالک

از بهترین فواید این خاک، خاصیت ضد خونریزی آن است. از گذشته هم از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شد. به همین خاطر بسیاری از متخصصین طب سنتی ترکیب این خاک با سرکه را به عنوان یک داروی تسکین دهنده زخم سالک می‌دانند.

درمان خانگی سالک روشی کاربردی و موثر

نمی‌دونی روش‌های خانگی درمان سالک چقدر موثره؟ از پزشک سوال کن.

۱۱. زالو درمانی برای درمان سنتی سالک

نظرات درباره انجام زالو درمانی برای درمان سالک متفاوت است. برخی از افراد این روش را موثر می‌دانند اما برخی دیگر آن‌ را روشی خطرناک و ممنوع برای درمان سالک به حساب می‌آورند. بهترین کار در این شرایط مشورت با یک پزشک متخصص در این زمینه است.

۱۲. حجامت و درمان سالک با طب سنتی

استفاده از روش حجامت که به کمک بادکش‌های مخصوص انجام می‌شود هم برای درمان سالک توصیه شده است. با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید و زخم خود را به پزشک نشان دهید. در صورت نیاز این روش طب سنتی برای شما انجام می‌شود.

در جدول زیر می‌توانید خلاصه‌ای از روش های درمان خانگی سالک را مشاهده کنید.

درمان سالک در خانهتوضیحات
درمان سالک با زردچوبهزردچوبه خواص ضدالتهابی و ضدعفونی‌کننده دارد که می‌تواند به کاهش عفونت و تسریع بهبودی کمک کند.
درمان سالک با عسلعسل خواص آنتی‌باکتریال دارد و می‌تواند در تسریع روند بهبود زخم‌های ناشی از سالک مفید باشد.
درمان سالک با سیرسیر خواص ضدعفونی‌کننده و آنتی‌باکتریال قوی دارد که می‌تواند به مبارزه با عفونت کمک کند.
شیره فلوسمورد استفاده به عنوان ملین قوی، اما در متون قدیمی برای درمان پوستی نیز اشاره شده است.
برگ ازگیلدارای خواص ضدعفونی‌کننده و می‌تواند به کاهش التهاب و عفونت در زخم‌های سالک کمک کند.
عسل و حناترکیبی از عسل و حنا می‌تواند به عنوان یک پماد طبیعی برای بهبود زخم‌های سالک استفاده شود.
آهک و روغن‌های گیاهیترکیب آهک با روغن‌های گیاهی ممکن است به خشک کردن و بهبود زخم‌های سالک کمک کند.
درمان سالک با تریاکاستفاده از تریاک برای درمان سالک یک روش سنتی است، اما باید با احتیاط و تحت نظر پزشک صورت گیرد.
ترکیب ریشه گیاه اشنان با عسلاین ترکیب می‌تواند به عنوان مرهم برای کاهش التهاب و تسریع در بهبود زخم‌های سالک به کار رود.
گل ارمنی و سرکهاستفاده از سرکه و گل ارمنی می‌تواند به خشک کردن زخم‌ها و کاهش عفونت کمک کند.
زالو درمانیزالوها آنزیم‌هایی ترشح می‌کنند که می‌توانند التهاب و عفونت را در زخم‌های سالک کاهش دهند.
حجامتحجامت می‌تواند به کاهش التهاب و تسریع روند بهبود زخم‌های سالک کمک کند.
انواع روش درمان خانگی سالک

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

درمان خانگی سالک را در این مقاله شناختید. شاید پس از کمک گرفتن از این روش‌ها تاثیر بی‌نظیر آن‌ها را دیده باشید. شاید هم جز آن دسته‌ای باشید که روش های درمان خانگی برایتان بی‌اثر بوده و نیاز به درمان‌های تخصصی‌تر و دارویی دارید.

برای دریافت مشاوره از دکتر پوست و مو یا فوق تخصص عفونی، می‌توانید از وبسایت دکترتو کمک بگیرید. در دکترتو می‌توانید به راحتی نوبت مشاوره دکتر پوست آنلاین و دکتر عفونی آنلاین دریافت کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)