جزئیات دفاعیه استقلال در CAS؛ فرمول آبی‌ها برای کاهش حکم 450 هزار دلاری چه بود؟


جزئیات دفاعیه استقلال در CAS؛ فرمول آبی‌ها برای کاهش حکم 450 هزار دلاری چه بود؟

فارس: جزئیات دفاعیه باشگاه استقلال در پرونده آمانوف مشخص شد. جدایی عزیز بک آمانوف از جمع آبی‌های تهران همانطور که پیش بینی می‌شد تبدیل به یک بدهی خارجی شد که مانند سایر موارد، سوای ضرری که به یک باشگاه دولتی وارد شده به احتمال زیاد این...

جزئیات دفاعیه استقلال در CAS؛ فرمول آبی‌ها برای کاهش حکم 450 هزار دلاری چه بود؟

فارس: جزئیات دفاعیه باشگاه استقلال در پرونده آمانوف مشخص شد.

جدایی عزیز بک آمانوف از جمع آبی‌های تهران همانطور که پیش بینی می‌شد تبدیل به یک بدهی خارجی شد که مانند سایر موارد، سوای ضرری که به یک باشگاه دولتی وارد شده به احتمال زیاد این مجموعه را بازهم درگیر انتقال پول خواهد کرد.

این بازیکن ازبکستانی که به دلیل عدم پرداخت مطالباتش، در فصل گذشته به باشگاه استقلال نوتیس داد و نتیجه‌ای نگرفت شکایت خود را به فدراسیون جهانی فوتبال برد تا علاوه بر ۱۲۶ هزار دلار باقی مانده حقوقش، حکمی ۴۵۰ هزار دلاری نیز برای جبران خسارتش بگیرد.

فرمول استقلال برای کاهش خسارت تعیین شده توسط فیفا

بااینحال مدیریت فعلی استقلال با بردن این حکم به دادگاه CAS سعی در کم کردن حکم فیفا و درواقع خسارت ۴۵۰ هزار دلاری مطالبه شده دارد.

هرچند که به نظر می‌رسد اصل خواسته باشگاه استقلال نقض کامل رای است، اما مدیران این باشگاه، با استناد به قانونی تحت عنوان ماده ۱۷ مقررات تعیین وضعیت و نقل‌وانتقال بازیکنان فیفا، دفعی منطقی را در پیش گرفته‌اند.

براساس این قانون؛ حداکثر غرامتی که در صورت فسخ به بازیکن تعلق می‌گیرد، مبلغ باقی مانده از قرارداد او منهای مبلغ قرارداد جدیدی که در زمان رسیدگى به شکایت تا قبل از صدور حکم منعقد کرده، است.

مدیران استقلال در دفاعیاتی که به دادگاه حکمیت ورزش ارائه کردند، با استناد به این قانون معتقدند آمانوف در مدتی که اگر فسخ نمی‌کرد قراردادش با آبی‌ها ادامه داشت، به ترتیب با یک باشگاه ازبک و یک باشگاه اماراتی قرارداد بسته، مبلغ قراردادهایش باید از میزان خسارتى که در رای فیفا آمده، کسر شود.

چگونه ای‌میل غیررسمی برای استقلال دردسر ساز شد؟

هدف این قانون، ایجاد وضعیتی است که اگر قرارداد فسخ شده ادامه مى‌یافت، بازیکن از نظر مالى در آن وضعیت قرار مى‌گرفت. درواقع هدف این ماده قانونی، جبران خسارت برای بازیکن است نه پولدار شدن او، بنابراین، چون در مدت باقى مانده قراردادش با استقلال، پس از فسخ با باشگاه دیگری قرارداد بسته، برای دریافت خسارتش باید مبلغ قرارداد بعدی از خسارت تعیین شده، کم شود.

علاوه بر نحوه دفاع استقلال در دادگاه CAS، مدیران فعلی استقلال معتقدند در ماجرای ارسال نوتیس به ای‌میلی که غیررسمی بوده و متعلق به باشگاه بوده، بی دقتی مسئولان وقت باعث صدور حکم ۴۵۰ هزار دلاری فیفا شده است.

بر این اساس، اگر مسئولان وقت به این ای‌میل که متعلق به باشگاه نبوده عمل نمی‌کردند می‌شد از نوتیس‌های آمانوف اظهار بی اطلاعی کرد، اما چون براساس این ای‌میل‌ها پولی به بازیکن پرداخت شد، بنابراین ای‌میل مربوطه رسمیت پیدا کرده و دیگر نمی‌توان منکر آن شد. هرچند که گفته می‌شود این نوتیس‌ها بعدا از ای‌میل نامبرده به دلایل نامشخص پاک شده است!

سو مدیریت در ۴ پرونده خارجی و خسارت‌های رنگارنگ به باشگاه دولتی

درماجرای طلب سیلوا، مطالبات باشگاه سانتاکلارا و همچنین حقوق ساپینتو نیز رفتاری مشابه، سو مدیریت و عدم استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی، دردسر‌هایی برای باشگاه استقلال که مجموعه‌ای دولتیست ایجاد شد و خسارت‌های مالی و معنوی را نیز در پی داشت.

در این بین این باشگاه توانست طلب ۹۰۰ هزار دلاری بازیکن برزیلی را تبدیل به قراردادی جدید کند و ماجرای سانتاکلارا را نیز با همکاری فدراسیون و انعقاد یک صلحنامه با طرف پرتغالی از تهدید بزرگ تبدیل به فرصت کند.

حالا باید دید که دفاعیات استقلال در دادگاه CAS چه در پرونده آمانوف و چه در پرونده ساپینتو (که باشگاه به خاطر محرومیت‌ها و جرائم انضباطی این مربی، خواهان کسر حکم شده)، تا چه حد مورد پذیرش داوران قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه کپی لینک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان